Simulatie van trapbomen

Bjr
Bijgevoegd is een pack and go van een 1/4 roterende trapboomp, het is de grootste trapboom die tegen een gipsplaatwand staat, dus geen bevestiging mogelijk..., ook om esthetische redenen, de materiaalhoogte van de trapboom is verminderd..., ik heb een simulatie van deze trapboom gemaakt en of iemand mij zou kunnen vertellen of het realistisch is, In de nagels begin ik met knippen, bij voorbaat dank
Hoogachtend, P
Simul limons.dxf (17.7 KB)
Simul stringers. SLDPRT (89.5 KB)
Ierre

Bijgevoegd is een ander pakket en ga voor alle interieur stringers / simulatie, nogmaals hetzelfde is de simulatie realistisch?, ook de fouten van de plannen zijn van het model ref verwijderd om het SW-bestand te verlichten
INTERIEUR SILTS-simulatie. SLDPRT (168.9 KB)

Hallo

Je weet hoezeer we je waarderen op dit forum, maar persoonlijk kan ik je niet volgen in je aanpak.

Om de volgende redenen (sorry :weary:)
Persoonlijke mening: alles zal instorten en erger zodra twee mensen bij elkaar komen

1°) Je kunt geen realistische simulatie maken aan slechts één kant in 10 mm dikte over 3 m lengte.

2°) de afmetingen ten opzichte van de stappen zijn raar (de scalers zullen je zeker vertellen dat je aantal stappen niet goed is.

3°) Het feit dat u geen steun heeft op de gipsplaatwand, zal ondraaglijk morsen en schokken van de gipsplaat veroorzaken. En dan heb ik het nog niet eens over de bevestigingen aan de boven- en onderkant van de trap (hallo de ankers onderaan en bovenaan is het nog erger)

4°) Het is enkel de muurligger + trapboom in de vide + de tredebevestigingen die aan de houten planken zijn bevestigd (die ook zeer dun zijn zonder risers) die het onderwerp kunnen zijn van een globale simulatie.

5°) iets dat onmogelijk is om te doen met SW (en alle andere software) is een simulatie met hout (onmogelijk om de weerstandscriteria van de jonge Young en zijn andere vrienden te hebben.

Conclusie: vertel het me in het geheim (van wie wil je af door hem de trap :skull_and_crossbones: af te laten gaan).
Je moet je ontwerp volledig herzien volgens de regels van de trapkunst, die normen hebben die niet gemakkelijk te respecteren zijn zodra je dat in het ontwerp doet.

Vriendelijke groeten

Sorry voor de vertraging... te veel werk,
Ik antwoordde via e-mail, bedankt Zozo_mp

Hallo Zozo_mp,

Ik heb niet al je vragen/gedachten beantwoord, namelijk, waarom is het onmogelijk om een simulatie van de + grote stringers te maken, het risico bestaat inderdaad "morsen ", iets waar sw geen rekening mee houdt, aangezien ik degene ben die een koppel had moeten parametriseren in plaats van een kracht, toch?, in feite is het vooral de flexie die ik wil weten, Ook zullen de treden de trapbomen bij elkaar houden, zelfs als dat betekent dat er een metalen versterking/verbinding moet worden toegevoegd onder een trede in het midden tussen de trapbomen en misschien onder de trede die schuin staat. Een paal/hoekijzer in de hoek/muren is gepland...

Voor de hoogtes van de treden en de treden is er eigenlijk geen keuze, want de startvlucht kan niet langer zijn omdat er een Frans raam is dat ik niet heb gematerialiseerd op de rendering, voor veel architecten is een trap helaas een verspilling van ruimte, ze minimaliseren de trechters...

De ankers op de grond en aan de bovenkant tegen de trechter zijn gemaakt met 2 stroken plaatwerk van 10mm dik. het aansluiten van de trapbomen, en 6 diam metalen pluggen. 14mm per plaat, in beton, geen zorgen...

En ja, om een echte simulatie te maken, zou je de trap in zijn geheel nodig hebben, alleen voor het hout, de modulus van Young...

Nogmaals bedankt, wat een genoegen om met je uit te wisselen!!

Ik hou van je opmerking over de vraag of ik van iemand af wil...!!

Bijgevoegd zijn 2 afbeeldingen van een trap, variabele trede die eindigt op 1.70m, met om aan het begin aan de balk te kunnen ontsnappen een variabele trede, wederom niet te veel keuze..., soms gebruik ik de leuning/reling om de trap te verstijven...

Hoogachtend, Pierre

Hallo @pierre32.debat

Ik heb gegokt om te zien hoe ik je pb kan oplossen.

Om de simulatie te kunnen doen, is het absoluut noodzakelijk om de muurligboom en de buitenligger te hebben.
Voor het probleem van de houten treden moeten we de PB kunnen omzeilen door op twee punten vaste verbindingen aan te brengen om de treden te vervangen. Maar je moet in ieder geval in je model de metalen onderdelen toevoegen die de houten planken bevestigen en die, denk ik, op de trapboom zijn geschroefd of gelast.
Je zou ook de stukken moeten hebben die de trapboom aan de boven- en onderkant bevestigen.

Als je de volledige asm verstrekt, kunnen we kijken hoe we van jou een simu kunnen maken die standhoudt.
Hiervoor kunt u de houten planken vervangen door 1 mm plaatwerk. Dit zal de ASM vasthouden en we zullen ze uitsluiten van de simu.

Kleine opmerking: in feite gebruik ik kracht omdat het vergelijkbaar is met een gewicht. Maar in het geval van trappen of platforms die personeel ontvangen, gebruik ik zelfs opladen op afstand met een zwaartekracht. Want in feite kun je niet meer dan één persoon van 95.752 kg per 3 treden plaatsen om de maximale theoretische belasting te kennen die je trap moet dragen (maximaal 5 personen in jouw geval. Deze maximale waarde lijkt misschien absurd, maar het aantal dingen dat instort omdat we het onwaarschijnlijke geval niet voorspellen, komt vaker voor dan we denken.

Goed! dus je maakt voor ons een mooie complete ASM (inclusief de schroefgaten) met een pack-and-go, alles dichtgeritst en we nemen contact met je op.

Vriendelijke groeten

PS: voor de leuning kun je een politiebureau :rofl: vragen :clown_face:

Hier ben ik weer voor deze trap,
Met een paar veranderingen, terug naar " normale " bespanners, de stappen die uit de stringers steken bevallen mevrouw niet..., - minder kans om op de viool terecht te komen, jammer!! -, plus, bijgevoegd enkele details over de bijgevoegde PDF, ik ga proberen je een SW-bestand te maken, maar in de montagemodus ben ik een beginner, de mogelijkheid om vooruitgang te boeken die je me geeft!, Ik ga het hele model in DXF in SW importeren en de onderdelen extraheren, nou ja, ik weet niet eens of het de juiste methode is, goed of slecht zien!! Tot straks, ik zal een beetje rusten, hoor!!
Nogmaals bedankt voor je kostbare hulp!!
d@t détails.pdf (604.8 KB)

Ik kan niet slapen, deze trap bezet ..., hoe dan ook, dus ik zei, ik heb de Dxf uit het model geïmporteerd, het is prima, niet te zwaar en goed aangekomen -72 GB ram en 2 3,6 GHz-processors van elk 8 cores, dankzij de technologie maak ik ook een 2D-schets op een eerder gekozen plan op basis van het te modelleren onderdeel, Dan converteer ik de entiteiten en extrudeer/stoot!! Vervolgens verwijder ik alle beperkingen van de schets om alles uit het importmodel te kunnen verwijderen, en sla ik het aldus verkregen deel op in SW, is het een goede methode, is er een betere en + snellere manier?
Enige nadeel dat ik merk dat ik meer ref heb voor het gemaakte plan, het is niet ideaal, ik zou punten kunnen houden / creëren om dit te doen, toch?
Ps: Ik geef nog niet om de raakvlakken, ik zal verfijnen voordat ik snijd, ... Niet het hoofd, noch de tanden!!

Hier is een montage, enkele fouten in de orde van grootte van 0,8 mm, dxf van Arc +..., + ik ook..., kortom
Is dit acceptabel voor een simulatie, hoewel de assemblage felrood is!!
Ik post nog steeds de rits
Tot ziens + later
Montage 1.zip (2.4 MB)

Bijgevoegd is het plan in dxf, afmetingen geschreven in meters
Nog een nacht met Kim ..., het is beter dan bij de troep!!
Plan2C.dxf (50.4 kB)

Ik realiseerde me net dat het zwaaien van het 2D-plan niet de juiste is - de timmerman wil de uitgebalanceerde stappen minimaliseren -, aan de andere kant zijn de afmetingen/afmetingen de juiste, hier bevestigt de dxf van de 3d
alleen trappen export.dxf (928.2 KB)

Hallo @pierre32.debat

Je moet me je ASM-bestand terugsturen door een PAck en GO te doen

do File ==> Pack and Go ==> controleer vervolgens Zip en al het andere dat nodig is.

Ik was nog steeds in staat om de asm en mijn standpunt te openen als je het toestaat en dat we op verschillende plaatsen moeten verbeteren anders houdt het geen stand: vooral op de externe stringer.
Deze wijzigingen moeten vóór de AMHA-sim worden aangebracht.

Vriendelijke groeten

Geen probleem, ik stuur je de zip, misschien niet verwacht genoeg voor het laden???
2.zip (2.5 MB)

Goed ontvangen, als dat zo is, was ik in staat om enkele fouten in de montage te corrigeren, neiging om te veel slechte beperkingen op te leggen!! Ik ben aan het leren!!