Machinesimulatie op een testbank

Hallo, ik wil graag een simulatie uitvoeren op een testbank. Bij laatstgenoemde staat een EDM-machine in horizontale of verticale positie. Ik probeer de vervormingen te simuleren die de bank zal ondergaan, maar ik weet niet hoe ik de verschillende krachten moet plaatsen. Deze EDM-machine weegt 150 kg en wordt met magnetische voeten tegen de wanden van de tafel gedrukt. Ik heb het assemblagebestand beschikbaar gesteld met de theoretische positionering van de machine. Ik blijf tot uw beschikking voor het geval dat nodig is, uw hulp zou mij zeer van pas komen. Hartelijk dank.
TESTBANK ELECTRO.zip (44,3 MB)

Hallo

Ik weet niet zeker of ik het probleem begrijp?
In statische modus doet de software dat niet zelf?
De arm van de elektromachine moet zo ver mogelijk van elkaar worden geplaatst. Het meest ongunstige geval lijkt mij.

1 like

Wat ik hier probeer te weten is de vervorming van de verticale plaat door het gewicht van de elektromachine.

afbeelding|589x500

Zonder de massa's van de verschillende vaste en bewegende elementen lijkt het mij ingewikkeld.
Ik ben geen expert in mechanische berekeningen.
Bepaal met de hand de krachten op je magnetische voeten.
Ik zal de massa bij de zwaartepunten en de richting daarvan openen. Ik zal het referentiepunt in het voetgebied veranderen

Klopt mijn redenering :sweat_smile:

1 like

Hartelijk dank voor je hulp Fred, ik heb net met mijn collega gewisseld en hij heeft de berekeningen/simulaties al gedaan. Een zegen in vermomming, zou ik zeggen haha, maar heel erg bedankt voor je responsieve en vriendelijke gevoel.