Simulatie van betonnen traptrede

Hallo
Ik wil graag een bekisting maken voor wenteltraptreden met een cirkelvormig plan in gewapend beton, zodra de trede is gemodelleerd wil ik graag een simulatie maken via Sw, alleen kom ik een probleem tegen omdat het materiaal " beton " in Sw niet is gespecificeerd... en als ik ze invul, verschijnt er een venster wanneer ik de simulatie start, ???
Kan iemand mij informatie geven?
Bedankt

m1. SLDPRT (694,3 kB)

Hallo
Heb je alle kenmerken ingevuld?

Hallo
Ik denk dat je een nieuw materiaal moet maken met alle aangegeven eigenschappen. Wees voorzichtig, er zijn veel verschillende soorten beton, wapening is ook belangrijk, wat waarschijnlijk de reden is waarom met name de elasticiteitsmodulus niet wordt aangegeven.
Ik schat dat je op een belasting van 250kg/m² zit. Probeer dichter bij een rekenbureau te komen om de ontbrekende informatie op te halen
Technische documenten beton + granulaten (holcim.ch)

3 likes

Hallo

Zoals @Le_Bidule aangeeft, is wapening erg belangrijk als het om beton gaat.
Logischerwijs zou je het in 3D moeten tekenen, het als een apart lichaam in je kamer moeten hebben (ook het volume van de schoenen in de stap verwijderen...).
Schroot wordt normaal gesproken gebruikt om trekkrachten op te nemen (om te voorkomen dat het beton barst).
Als je schroot bovendien is voorgespannen, gaan we in de simulatie naar een niveau hoger (je moet het geval van voorspanbelasting + je lading optellen): het is niet per se onmogelijk om met de basissimulatie te doen, maar je moet slim zijn.

Er zijn studenten die zichzelf dezelfde soort vragen stellen als jij (pech, de antwoorden op het praktische werk zijn niet bij hen): http://oasis.ac-aix-marseille.fr/upload/docs/application/pdf/2017-05/acti_modelisation_poutre_beton_arme.pdf

2 likes

Geweldig bedankt!!

1 like

En aangezien ik erg aardig ben, heb je ook recht op een volledige scriptie over het onderwerp:
http://www.univ-usto.dz/theses_en_ligne/doc_num.php?explnum_id=2292
(spoiler: de man heeft de wapening in de betonnen put gemodelleerd)

2 likes

Als ik je ontwerp analyseer, denk ik dat je de randen moet verwijderen en ze moet vervangen door filet of het gezicht in groen (of het tegenovergestelde vlak) moet raken aan de schacht, zoals gewoonlijk wordt gedaan. Bovendien moet er een reden zijn. Van mijn kant ga ik er altijd van uit dat andere mensen voor mij aan het onderwerp hebben gewerkt, zelfs voor meer ontwerpprojecten

Wat vindt de community?

3 likes

Ik ben het eens met het idee van Le_Bidule op de toevoeging van verlof ter hoogte van het vat.

2 likes

Mechanisch gezien is het aan te raden om dit alles af te wijzen :rofl:

Als je dit principe wilt behouden, is de rode classificatie erg laag. In metaal konden we het betalen, maar in beton...

2 likes

Er zijn palen voor de leuning die alle treden aan de buitenkant verbindt, plus versteviging van de treden, dat gezegd hebbende, deze afmeting kan ook worden vergroot
Bedankt

1 like

DIXIT FROUSSEL,

Interessant!!! d.w.z. als ik de wapening modelleer en meeneem in de stap - in montage??? - SW kan een realistischere simultaan maken??? door sluwheid??? Beton + staal???

Het lopen van het Dossier van de Bekisting
bekisting stappen. SLDPRT (1.0 MB)

Het moet in x tijd gebeuren:

• modelleer de wapening (1 PRT),
  • model ruw beton (1 prt),
  • voeg de wapeningslening in de trede in,
  • voer een Booleaanse bewerking uit van het aftrekken van de lichamen om het " uitgeholde " beton te verkrijgen
  • Maak een ASM met wapening en " gegraven " beton

Oké, als je zegt invoegen, wat is het, een assembly of een heel specifieke functie, kopie van het ene bestand naar het andere, ook de Boulean functie(s) waar zijn ze in SW?
Hartelijk dank

Je voegt je wapening in je loopdeel en vervolgens trek je de volumes af met de combine-functie:
image
Je zet je holle trede + de wapening weer in elkaar en je berekent deze montage (met een globaal contact = integraal zodat de 2 delen aan elkaar gelijmd worden).

De modellering moet perfect overeenkomen met een niet-voorgespannen stap (schroot dat gewoon in beton wordt gegoten).

Zet de juiste materialen in uw assemblage: de juiste staalsoort voor het schroot en zoek de juiste waarden om in te voeren voor het betonmateriaal (deze bestaat niet standaard in SW)

1 like

Ik vermoedde dat het met de Combine-functie was!! dat de Bouleaanse bewerkingen worden beheerd met SW, dus ik zal de wapening modelleren onder SW, volg uw procedure in x tps/stappen
om deze simulatie te maken
Heel hartelijk bedankt
Tot snel, ik hou je op de hoogte