Hallo
Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik een vraag zie over Plastic Simulation (wat heel anders is dan Solidworks mechanische simulatie.) en ik ben bang dat de antwoorden op uw probleem zeldzaam zijn, omdat onder de leden weinigen aan kunststofverwerking lijken te doen
Daarom stel ik het volgende voor:
Als u de software gaat gebruiken, betekent dit dat u in onderhoud bent en dat u toegang heeft tot de hotline, zij kunnen u hiervan op de hoogte stellen.
Vraag: Heeft u enige training gehad over deze software?
Kleine opmerking: een simulatie van 8 uur is totaal abnormaal, het is een paar minuten tot maximaal 1 kwartier.
Veel succes met het oplossen van je probleem. ;-)
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik simuleer niet, maar voor de kwestie van temperatuur zou mijn logica zeggen in de verwachte gebruiksomstandigheden van het onderdeel. Als het binnen is, ja, een temperatuur van 20°C zou logisch zijn, anders heb je, als het in een machine of buiten is, waarschijnlijk een test nodig bij een minimumtemperatuur en een andere bij een maximumtemperatuur.
Voor de rest kan ik je alleen maar adviseren wat Zozo, onze mechanische simulatie-expert, zegt;)
HS op:
Een kleine test op freecad-simulatie om te zien of het haalbaar is? ;) Wie weet... Misschien werkt het en gratis
HS Uit
Hallo. We maken regelmatig gebruik van SWP. Vanaf het moment dat je fijn in elkaar past (d.w.z. wat je bedoelt met "fijn") kost het inderdaad uren rekenwerk als je bent uitgerust met een "normaal" werkstation, gewijd aan CAD, geleverd door een geautoriseerde SW-wederverkoper. Als je snel resultaat wilt, heb je rekenmachines nodig, maar dan heb je genoeg geld denk ik voor veel krachtigere simulatiesoftware.
Het maken van een simulatie op een sectie is dus gezond verstand, maar de tijd kan ook erg lang zijn...
Ik denk dat je de berekeningsinstellingen moet optimaliseren, een machine moet gebruiken die precies dat doet en jezelf met geduld moet wapenen. Met vriendelijke groet.