Hallo, voor mijn eindejaarsproject ben ik de zelfbalancerende robot aan het bestuderen en om mijn woorden te illustreren heb ik een kleinschalig model gemaakt dat ik vervolgens heb gemodelleerd op solidworks (zie foto). Omdat ik geen grote professional ben op het gebied van deze software, zou ik graag willen weten of het mogelijk was om mijn systeem in beweging te zetten.
Dat wil zeggen dat ik de rotatiesnelheid van de motor (de draaistang tussen de motor en het wiel) zou willen vastleggen en het koppel zou willen bestuderen dat wordt uitgeoefend door het gewicht van het systeem ter hoogte van de motoren/wielen (pivot link) om aan te tonen dat hoe schuiner het systeem is, hoe groter het weerstandskoppel als gevolg van het gewicht.
Want normaal gesproken zouden we in de simulatie moeten zien dat als de constructie niet verticaal is, d.w.z. bijvoorbeeld met een hoek van 45 graden ten opzichte van de weg, de constructie verticaal op de weg moet vallen. Ik hoop dat het mij gelukt is om mij verstaanbaar te maken.
Aarzelde niet om me een punt te vragen dat je niet zou hebben begrepen.
Heb je echt een simulatie nodig voor dit probleem? Welk resultaat wil je bereiken? Een bocht? Wat, volgens wat? Het koppel als functie van de helling van het systeem bij een bepaald toerental?
Het lijkt mij dat het een eenvoudige lineaire functie moet zijn, toch?
U kunt ook de sleepkrachten toevoegen op basis van de snelheid...
Ik zou inderdaad het koppel willen weergeven als een functie van de hoek bij een gegeven snelheid. En inderdaad, de functie die ik moet verkrijgen is koppel = constant * sin (hoek) en het is deze curve die ik niet kan krijgen, ik heb geprobeerd een onbekende motorkracht te definiëren op het niveau van het wiel / de motorverbinding, maar om deze curve weer te geven, moet je een dynamische studie doen op meca 3d, maar mijn systeem is hyperstatisch en ik heb geprobeerd om in mechanische berekening wat te definiëren Maar de software vertelt me dat hyperstatisme slecht gedefinieerd is.
Nadat het me is gelukt om deze curve te tekenen, zal ik zien hoe ik de wrijving kan toevoegen.
Hallo, sorry maar mijn neuronen volgen niet alles, in je onderwerp praat je over Solidworks en dan praat je in een opmerking over Mecha 3D. Werk je parallel aan de 2???