Hallo Ik wil een statische studie en een vermoeidheidsstudie doen De krachten die op een aluminium rek worden uitgeoefend. zijn de gewichten van de te vervoeren onderdelen) om de structuur te verkleinen. Ik gebruikte de staven (lichaam) direct om de krachten uit te oefenen en niet de oppervlakken Ik zou graag het gedrag van de structuur willen hebben dat we de bladen van een vorkheftruck gebruiken: 'Ik heb de oppervlakken gescheiden waar de bladen in contact komen met de constructie, maar ik kan de kracht op dit gebied niet definiëren. Kan ik de soorten selecties (knooppunten/lichamen met oppervlakken) combineren of moet ik het gedrag van de leden veranderen in grote lichamen?
1°) In de simulatie spreken we niet van oppervlak in de zin van een object in het oppervlak. Ik zeg dit alleen maar om elke dubbelzinnigheid te vermijden
1 bis) Ik werk altijd in vol volume. Dit vereenvoudigt de problemen en interpretaties van vervormingen aanzienlijk. Een van onze collega's (die ik groet) werkt ook in volume
2°) Als ik het probleem goed begrijp, heb je een frame dat, eenmaal geladen, door een vorkheftruck wordt opgetild. Als gevolg hiervan moet het frame onder het gewicht van de verschillende objecten min of meer vervormen. Met het probleem van belastingen die heterogeen zijn (flensbuis met kranen, IPN, enz.)
3°) Het feit dat je de richting van de zwaartekracht hebt aangegeven, heeft alleen zin als je ook een zwaartekrachtlading of massa's op afstand hebt.
Ik denk dat je, om hier uit te komen, het model moet vereenvoudigen door alle objecten die worden opgehangen of vervoerd om te zetten in ladingen via schetsen en krachtconnectoren.
Persoonlijk denk ik dat gebouwd verschillende kosten zal ontvangen, verdeeld volgens de logica van de operator en dus variabel volgens de dag. Daarom is het beter om belastingen willekeurig vloer voor verdieping te definiëren in het midden waar de maximale buiging is, wat meer dan genoeg zou moeten zijn.
Voor de druk op de gebieden waar de vorken zullen zijn, plaatst u gewoon de connectoren die goed passen op afgebakende gebieden.
Ik probeer het gebouw (deel) te simuleren en niet het montagebestand, ik heb de afbeelding bijgevoegd om een kader te geven aan de studie die ik probeer uit te voeren. Het frame zal alleen de bevestigde delen dragen, het zal op de grond worden gelegd en met een vorkheftruck worden verplaatst. Het gedrag van de spikes interesseert me niet, de vervorming van het frame bij het gebruik van de trolley die me interesseert. Ik oefende krachten uit die gelijk waren aan het gewicht van de te vervoeren onderdelen op de dragende delen van deze laatste of ik had moeite met de krachten om de krachten van de trolleybladen uit te oefenen, moet ik deze gebieden definiëren als vaste ondersteuning? of een kracht die gelijk is aan het totale gewicht .
Oeps, ik denk niet dat ik het begrepen heb. Wat is jouw versie van SW (ik heb alleen de 2022) Zou je een pack and go kunnen maken van je rek met de simulatieresultaten. In de aangegeven keuze wilt u een ZIP-bestand
Met het bestand wordt het makkelijker om de discussie voort te zetten
Zou je kunnen sturen in parasolid formaat dat moet kunnen worden gelezen direct onder SW met de stap dat we alle beperkingen verliezen en het is een gedoe om terug te zetten
Maak ook screenshots van de verschillende parameters van de simulatie, zodat je kunt zien hoe je te werk bent gegaan
Ik zou doen wat @Zozo_mp : studie in volume om problemen met de balk/schil verbinding te voorkomen. Voor je verschillende ladingen kun je gebruik maken van 'remote weights' (best lastig om in te stellen omdat je de coördinaten van de verschillende zwaartepunten nodig hebt).
Let op: wees voorzichtig met het nemen van veiligheidscoëfficiënten, want uw trolley zal uiteindelijk dynamisch werken (schokken bij het plaatsen of nemen) en niet alleen in pure statische elektriciteit.
Hallo Ik bevestig de twee STEP en Parasolid vijlen met de gewenste krachten. Ik ben een beginner aan de simulatiekant, dus ik weet niet hoe ik alles moet doen. ^^’
Ben! Uh Uw bestand zit vol interferentie. Het is onmogelijk om onder deze omstandigheden een simulatie uit te voeren. Verwijder de interferentie in de buizen en plaats uw model opnieuw in PARASOLID-formaat
Zoals aangegeven door @Zozo_mp, is het waarschijnlijk de interferentie tussen lichamen die de oorzaak is van een weigering van de berekening tijdens de simulatie. Gelukkig is een eenvoudige verwijdering van materiaal van de buizen voldoende om het probleem op te lossen.
Een statische simulatie is dan mogelijk. Een van de vier steunen op de vork van de trolley wordt gedefinieerd als een vaste opgelegde verplaatsing, de andere drie als opgelegde bewegingen van het type vlakke ondersteuning, om het evenwicht van de constructie te garanderen. Het model is opgenomen in de SW 2021-versie.
Gezien de zeer lage maximale stress, kan men zich afvragen of een vermoeidheidsstudie van enig belang is...
Hallo Dank u voor uw antwoorden @Zozo_mp en @m_blt Ik begrijp dat interferentie moet worden geëlimineerd, Statische en vermoeiingssimulatie om de structuur te verkleinen en andere profielen te gebruiken.
@Farouk Voor de statische simulatie ok, hoewel zeker al vrij solide in de huidige staat. Wat betreft het veranderen van het profiel om dunner te zijn, het is alleen interessant als je er meerdere per dag produceert (en zelfs dan omdat het gewichtsverschil peanuts is op de kosten van het frame.
Voor het vermoeiingsonderzoek ben ik het met @m_blt eens, omdat ik persoonlijk dit soort onderzoek alleen doe voor onderdelen die onderhevig zijn aan trillingen of lastverplaatsingen binnen het frame (een hangende belasting die oscilleert bijvoorbeeld)
Bedankt voor je hulp @Zozo_mp@m_blt Ik dacht erover om de 40x4 vierkante buis om te zetten naar 30x2 of 3 vierkante buis Voor de vermoeidheidsstudie zijn de onderdelen op het frame voor decoratie en ze worden vaak verhuurd, ik weet de huurfrequentie niet en dus ook de frequentie van behandeling en behandeling. Ik probeer de productiekosten zoveel mogelijk te verlagen. Nogmaals bedankt voor je hulp. Vriendelijke groeten
Naar mijn mening verandert een 40x4 of 30x2 of 3 buis niet veel. De prijs zal meer verband houden met de fabricage dan met het materiaal. (fantastische tijd) En het lassen van aluminium 2 kan soms lastiger zijn dan 4 (en dus langer) De 2 mm kan gemakkelijker doorboren, meer vervormen...