Ik wil een numerieke simulatie uitvoeren op een dragende structuur gemaakt van rechthoekige buizen bedekt met gebogen golfplaten. In werkelijkheid rust dit plaatwerk op het hele raamwerk en voegt het een grote stijfheid toe aan de constructie. In het theoretische model kan ik het niet bevestigen aan de balken die deze platen ondersteunen. Ik zit op Solidwork 2023 Sp5 in premium versie, dus met de basis eindige-elementenmodule.
Verrassend genoeg heb ik contact tussen het plaatwerk en de helft van mijn structuur, maar de rest van het plaatwerk zit niet vast aan de balken en wordt daarom niet ondersteund...
In dit geval zou ik de " Beam " -modus niet op alle profielen gebruiken om meer realistische interacties tussen componenten toe te passen. Denk ook aan het " combineren" van uw mechanisch gelaste machines om berekeningen te beperken
u kunt de assemblage ook opslaan als onderdeel voor de simulatie.
Ik probeer eigenlijk wat balken in de schaal te plaatsen.
Maar ik zou toch graag willen begrijpen waarom een van de platen goed vastzit aan mijn gebogen balken en de andere niet! Er is daar nog steeds een mysterie^^
De toegevoegde knooppunten zijn vrijwillig en noodzakelijk voor bepaalde belastingsgevallen.
Het is inderdaad een multibody onderdeel, ook al maakt een simulatiestudie geen verschil tussen een onderdeel en een assemblage.
De toevoeging van lokale interacties tussen balk en golfplaat met een iets hoger discontinuïteitsbereik dan de standaard, stelde me in staat om het model uit te voeren.