Hallo, student in het tweede jaar van de voorbereidende klas, ik voer een onderzoek uit naar propellercavitatie. Om dit te doen, werk ik aan solidworks flowsimulation. Ik heb een onderzoek gedaan naar een driebladige propeller waarbij ik een motor in het "centrale" deel heb geplaatst die door beperkingen is bevestigd aan het deel met de bladen, zodat wanneer ik mijn centrale deel (handmatig) draai, de bladen precies draaien zoals ik ze nodig heb. Echter, als ik de berekeningen start, en ik toon mijn stroomlijntjes, dan heeft het deel waar de motor vast zit wel een rotatie (zie stroomlijn op de bijbehorende schermen) maar niet mijn bladen! Het is alsof mijn messen bevroren blijven en dit is zeer problematisch aangezien ik de invloed van de rotatiesnelheid moet bestuderen ... Omdat ik nog maar een paar weken software gebruik, heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt die ik niet kan corrigeren. In de hoop dat een van jullie me kan helpen! Bij voorbaat dank
De bijbehorende schermafbeelding is gemaakt om te proberen te laten zien wat er gebeurt, maar dit is ingewikkeld met een enkele afbeelding, ik ben beschikbaar om anderen te sturen. Deze vertegenwoordigt een uitzicht van achteren,
projet1_1.png