Hallo
Ik ben vandaag begonnen mezelf te documenteren op een thermische simulatie, ik slaag erin om coherente waarden te verkrijgen, maar op het niveau van de draad weet ik niet hoe ik een omgeving moet creëren die het mogelijk maakt om dichter bij de realiteit te komen, in mijn simulatie blijft de warmte over na de extrusie. Ik ben al heel blij met deze aanpak.
Als iemand een manier heeft om dit gebied op de weg naar buiten te verbeteren, luister ik.
Fijne dag voor jou.
Spectrum.
section_resultat_v2.jpg
Hallo @spectrum
Het is normaal omdat je statisch bent, dus de waarde wordt vast omdat je geen idee hebt van tijd.
Als de verwarmde draad met een goede snelheid zou passeren, zou deze niet zo snel afkoelen. Dit is wat er gebeurt een paar seconden (of minder) nadat de draadaanvoer is gestopt
Als je het beter wilt doen, moet je kijken naar de stromingssimulatiekant die je in staat zou moeten stellen om de dynamische kant te simuleren (ik weet niet al te veel over Flow-Sim)
[HS AAN]
Zou je niet een mega botsing hebben die je kunt controleren met de "botsingsdetectie"
Inderdaad, de mesh-controle lijkt een anomalie te vertonen op het snijvlak dat deze kop niet zou moeten hebben
[HS /Uit]
Groetjes
1 like
Hallo Zozo,
Niet makkelijk met Flow simulatie en mijn model is wiebelig, daar ben ik het mee eens.
Ik veranderde mijn aanpak om te begrijpen hoe de module werkt, door de J's op een barbecue te bestuderen.
Bedankt voor de mogelijke hulp om vergelijkingen objectief te maken.
Vriendelijke groeten.
Spectrum.
barbecue__rincage_cuve_temperature.xlsx
1 like
Oké@spectrum
Aan de andere kant, van de thermische kop van een printer naar een BBQ-tank (slik en waarom lood voor de berekening van PB warmteverlies, wat nogal persona non grata is ;-) ) )
Plukken
Hallo Zozo,
Maak je geen zorgen, het is gemaakt van S235-staal, maar ik heb een verzoek om lood, maar niet om te koken, dat zou fataal zijn voor de consument....... Om af te koelen na onderdompeling.
Ik probeer de verschillende temperaturen te vinden met het begrip tijd dat in Flow-simulatie besloten ligt.
Ik zal mijn resultaten en de overeenkomst of niet posten....
Fijne dag.