Ik doe een beroep op u omdat ik de trillingen en weerstand van een systeem moet testen. Ik heb een rollende basis met een mast en ik moet weten hoeveel deze zal bewegen en trillen bij een versnelling en vertraging van de rollende basis.
Hier is een vereenvoudigd diagram van mijn probleem.
Ik denk erover om SolidWorks te gebruiken, maar ik weet niet zeker of het mijn probleem kan oplossen. Dus ik wilde uw mening hebben over de te gebruiken software en de manier om de berekening uit te voeren... Ik heb al SolidWorks-simulatie gebruikt voor de weerstandsberekening, maar nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het moet aanpakken
Afhankelijk van de versnellingen en vertragingen moet je de traagheidskrachten afleiden die op je set van toepassing zijn. Daarna moet je het onder simulatie uitvoeren om de frequenties van redeneren te kennen en of je je set al dan niet vernietigt. Maar de frequenties van redeneren kunnen alleen worden verkregen met een zo getrouw mogelijk 3D-model.
Dan kun je je probleem op een andere manier benaderen. De buiging aan het einde van de mast, simpelweg door de traagheid tijdens het accelereren/remmen. Maar het is geen trilling.
Ik denk dat deze laatste aanpak meer bij uw behoeften past. Van daaruit om u de berekeningsmethode voor buigen als functie van snelheid te geven... hum... En Solid Works, ik weet niet of het het kan.
Oké, bedankt voor al je antwoorden, het is geen gemakkelijk probleem...
Aangezien ik ANSYS niet ken, denk ik dat ik mijn tijd zou besparen door rechtstreeks in het prototype te testen, wetende dat mijn onderdelen 50€ kosten