Hallo allemaal,
Ik heb hulp nodig bij mijn afstudeerproject. Sterker nog, ik wilde een krachtsimulatie doen op een structuur (in joining), dus heb ik mijn assemblage omgezet naar formaat. SLDPRT om de simulatie uit te voeren op SimulationXpress. Als ik dan mijn . SLDPRT en ik proberen de functie "Combineren" om alle volumelichamen in één lichaam te combineren, dat kan ik niet. Er zijn stukken die weigeren te worden gecombineerd. en de simulatie op simulationXpress wordt alleen op een enkele kamer gedaan. Geen andere oplossingen om mijn assemblage als een enkel blok (een enkel stuk) te maken?? . Dank u voor uw steun alstublieft.
Dringend alstublieft. Bij voorbaat dank.
capture.pngassemblage_robot_riser__structure_test_test.sldprt
Het fundamentele probleem is de combinatie van volumes.
Als SW weigert, betekent dit dat er een raaklijn is tussen de volumes, dus moeten we een functie creëren om materie toe te voegen waar er contact is.
1 like
Welkom @majdicatalonian
Er ontsnapt me iets!
Waarom zou je alle volumelichamen in één lichaam willen combineren?
Voor de simulatie geldt dat als uw ASM wordt omgezet in een PART, u de simulatie op het hele onderdeel moet kunnen uitvoeren. Het enige wat je nodig hebt is een normale ASM aan de ene kant en een Coin-versie van deze ASM zonder dezelfde naam om je weg te vinden.
Welke versie van Solidworks heb je want de simulatie in Xpress is zeer beperkt.
Ik laat @m.blt je antwoorden l
Vriendelijke groeten
1 like
Simu Xpress kan maar op één lichaam werken.
Helaas, zelfs als je de asm opslaat als een onderdeel en vervolgens een samensmelting van de lichamen maakt, is het niet per se genoeg, vooral in het geval dat je mechanisch gelaste onderdelen hebt waar de lichamen raakvlakken zijn, en de raaklijnen Sw vindt ze niet leuk.
1 like
Dank u voor uw reactievermogen.
In feite heb ik de door @Stefbeno voorgestelde oplossing geprobeerd (het materiaal op de niet-verbonden plaatsen toevoegen vanwege tangensmontage) en het werkt.
Maar de vraag die rijst, vertekent dit toegevoegde materiaal de resultaten van de simulatie niet?