Ik ben op zoek naar het optimaliseren van de grootte van een zeer eenvoudig schuifportaal met de enige tool Simulation Xpress (ik ben niet in premium). In het bijzonder zou ik graag de vervorming onder belasting willen kunnen vergelijken op basis van de doorsnede van het profiel. Het is een verschuifbaar platform op rails van ongeveer 5,5 m bij 2,8 m met een eenvoudig plaatwerk over het gehele oppervlak dat de belasting zal opvangen. Ik heb al alle lichamen die ik had getekend moeten samenvoegen in gelaste mechanica om SimulationXpress tevreden te stellen. Vervolgens bieden de 6 zwenkwielen op rails 6-punts ondersteuningen, waardoor een zekere mate van vrijheid bij statische rotatie mogelijk is. Maar ik kan niet vinden hoe ik iets anders kan opleggen dan inbedding onder Xpress-simulatie, dus de resultaten zijn totaal verkeerd. Wanneer ik een klein oppervlak materialiseer dat een integraal onderdeel is van de structuur die de rail zou vertegenwoordigen, ontstaat er een systematische meshing-fout. Maar ook al is het een beetje dichterbij, het is niet erg representatief voor de werkelijkheid. Kleine screenshot op pc ter illustratie.
Bericht aan gebruikers van Xpress-simulatie, maar ik heb de indruk dat er maar weinig van zijn...
Daarna, als anderen gratis tools hebben die dezelfde functie kunnen uitvoeren, ben ik nog steeds geïnteresseerd, zo gemakkelijk te gebruiken (ik heb RDM6 getest, maar ik skate een beetje, het is erg ver voor mij van RDM).
Inderdaad, Express staat alleen ingebouwde apparaten toe.
Door een scheidingslijn op uw wielen te maken en het aldus gedefinieerde gebied voor de uitsparing te gebruiken, zou u dichter bij de lineaire verbinding moeten kunnen komen.
Als het alleen maar gaat om het vergelijken van verschillende oplossingen, kan het voldoende zijn als benadering.
Dank u voor dit voorstel. Ik heb getest, resultaat vrij ver van de waarheid (zie bijgevoegde afbeelding). Onbruikbaar behalve ter vergelijking, maar ik zou toch een realistische startwaarde nodig hebben. Ik zal een andere oplossing moeten vinden dan SW denk ik. Het zal niet de eerste keer zijn...
Waarom stapt u niet over naar een SolidWorks Premium die u alle functies van statica biedt?
Ik weet dat dit kosten met zich meebrengt, maar zeker snel afgeschreven in vergelijking met de tijd die je op dit moment lijkt te besteden aan het maken van een vrij eenvoudige berekening.
De extra kosten, ik zal het alleen afschrijven als ik het vaak gebruik. Vooral omdat ik het al een paar jaar heb, weet ik dat er zonder regelmatige oefening geen automatisme is op de simulatiefunctie. Dus te tijdrovend, het zou een onmogelijke investering zijn om niet alleen bij de upgrade maar ook maandelijks met onderhoud rendement te behalen. Ik ben al woedend sinds de implementatie van het nieuwe afpersingsbeleid van Dassault, tot het punt waarop ik liever leer hoe ik externe software moet gebruiken dan te blijven investeren in gedeeltelijk betrouwbare software ... Vooral omdat, zoals je zegt, deze berekening me vrij eenvoudig leek.
Je hebt het over "het nieuwe afpersingsbeleid van Dassault", maar helaas is het hetzelfde met alle andere uitgevers (Autodesk, Siemens, PTC, ....) en dit is al veel langer het geval dan Dassault, of nog erger bij sommigen met alleen maandelijkse huur en de software is nooit van jou...
Ik begrijp het immers perfect dat het voor zelfstandigen een groot bedrag per jaar of per maand is.
Je vertelt me dat deze financieringsmethode hetzelfde is als de concurrentie, dus ik hoef het ze niet te gaan vragen. Dassault Systèmes is dus geen haar beter. Als de software tenminste was... Ik heb de neiging om het glas als halfleeg te zien, omdat ik sinds het begin van het jaar worstel met echte onoplosbare bugs. Ik beoefen SW sinds versie 97 en aangezien ik wat meer geavanceerde functies nodig heb die door de software worden aangeboden (families van onderdelen, vergelijkingen...), loopt het vast. Toen ik bezig was met een onderhoudsvrije versie, ging ik uit van de bugs (ik hoefde alleen voor het onderhoud te betalen) en zag ik het glas als halfvol. Nu ik elke maand onderhoud moet betalen, heb ik niet meer dezelfde eisen.
Om terug te komen op mijn probleem, ik denk dat ik een student ga vragen om dit voor mij te simuleren op zijn gratis onderwijsversie, het zal een goede beginnersoefening zijn en zal me minder dan een maand onderhoud kosten (om de term afpersing te vermijden ;-)).
Bij gebrek aan "mening van het publiek", omdat de "super half-om-half" niet geschikt was, gebruikte ik de joker "bel naar een vriend". Ik snelde weg, mijn tank stond in een dubbele file...