Simulatie

Hallo allemaal.

Ik ben een schuur aan het modelleren en ik wil graag een soort "pet" voor de ingang plaatsen om regen erin te voorkomen.

Tot zover geen probleem :-)

Ik moest dragende balken toevoegen en ik zou graag hun weerstand willen berekenen. Deze dragende balken zijn dus in feite een samenstel van meerdere onderdelen.

Ik heb dit geheel eerst nagemaakt alsof het maar uit één stuk bestond.

Dat is ook goed.

Dus als ik de simulatie met dit onderdeel uitvoer, en als ik het resultaat zie, zien we dat een onderdeel vervormt (de balk) maar niet de wapening eronder, noch de bevestigingsplaat...  

Normaal dokter?

Bedankt voor je hulp

poutrelle_complete_en_pieces.sldprt

Hallo

dit is normaal omdat de schets van uw buis (Boss.Extru.3 ) niet beperkt is ten opzichte van het kruisje, dus SW beschouwt deze onderdelen niet als solide. U moet uw schets beperken tot de onderrand.

Een kleine opmerking overigens

Je gebruikt een kracht van 15500 N, maar aangezien het een cap is, wil je jezelf beschermen tegen het gewicht van de sneeuw.
Nu is sneeuw (of een baal hooi of graan) geen kracht maar een massa.

Het is daarom noodzakelijk om een verdeelde massa te gebruiken zonder te vergeten de richting van de zwaartekracht aan te geven door het bovenste vlak te selecteren.

Tweede opmerking, ik stel voor dat je de simulatie op de hele dop doet en niet op een enkele haak, want als je de massa rapporteert die op het oppervlak aan de bovenkant van de buis is aangegeven (23458,33 mm² of 0,0234 M²), betekent dit dat je in het Canadese hoge noorden woont met 15 meter sneeuw na de lawine  ;-)   ;-) ;-) ;-)
Voor de goede orde, 50 cm sneeuw is ongeveer 100 kg/m2.
Het is inderdaad de hele structuur die normaal gesproken zichzelf versterkt die in aanmerking moet worden genomen.

Vriendelijke groeten

2020-05-15_16_45_29-simulation_casquette.jpg
1 like

Juist, ik kan het nu doen!! Ontzagwekkend!!

Dank u voor uw hulp.

Om terug te komen op uw advies over de kosten die op deze cap worden gemaakt.

Deze laatste is vrij groot, aangezien hij 3 meter lang is en een totale oppervlakte heeft van 116M².

Ik was van plan om het te laden met 50 cm lentesneeuw (300 kg/m²), wat een massa van 7,2 ton geeft.

De structuur met de afdekpanelen weegt 2,2 ton, wat in het ergste geval 9,4 ton is.

Dus ik deelde deze belasting door 7 (aangezien er 7 armen zijn), wat me 1350 kg stuwkracht per arm geeft

Ik zou graag willen weten of de 200x6 balken met deze rib eronder, onder sterk genoeg zijn.

Zeker, wil je geen onderzoek starten om te zien of het standhoudt?

Als je meer gegevens of het hele bestand nodig hebt, vraag er dan om.

Alvast bedankt voor je advies in het begin en voor de rest als je me wilt helpen.

een+

1 like

Hallo @Fréderic

Ok oké voor de aanklacht, want ik had niet alle elementen van wat er boven de kamer was. Het is duidelijk dat als je bovenstaande panelen hebt, ik de belasting op een kleiner oppervlak begrijp.

Geef me de ASM, maar je moet een "Pack and go" doen zodat ik alle onderdelen en het resultaat van je simulaties allemaal in een ZIP heb.

Vergeet niet om me te vertellen hoe alles zal worden opgelost en alle steunpunten (muur of ander raamwerk), want ik heb zijn informatie niet. Ik ben altijd alert op verhalen over scheuren, knikken, morsen, enz...

Ik wil je helpen met de simulatie, maar eerder over hoe je simulatie kunt gebruiken en kijken of je min of meer op de juiste plek bent: maar ik zal de berekeningen (niet gekwalificeerd zijn Qualibat 2411 tot 2412) niet onderschrijven, wat de rol is van een erkend ontwerpbureau (zoals Veritas en anderen) voor zelfconstructie.

Vriendelijke groeten

Hallo Zozo.

Ik heb alles zoals gevraagd in een zip-bestand gecompileerd.

Je zult zien dat de 7 armen van de dop op de hoofd-IPN zijn geschroefd, niet op de 6 schroeven van M16.

Ik heb een kleine truc gepland om deze bevestigingsmiddelen verder te versterken, maar ik zal je er na de studie over vertellen.

Alvast bedankt voor alle hulp bij dit dossier.

beschikbaar blijven.

een+

assemblage_entree_hangar_naas.zip

Hello@Frederic

Het is onmogelijk om een algemene simulatie te maken omdat te veel elementen niet kloppen. Die in beeld maar ook meerdere IPN's die zich in een vacuüm bevinden en waar niets op gebaseerd is.

Bovendien zijn de gegevens die u voor de eerste simulatie hebt opgegeven onjuist omdat de krachten op drie punten worden uitgeoefend en niet op het gehele bovenoppervlak van de vierkante buis.

Indiscrete vraag (die u niet verplicht bent te beantwoorden) Heeft u enige knowhow of expertise in de constructie van een staalconstructie?
Sterker nog, hij vindt deze vergadering erg merkwaardig om eerlijk te zijn. In het bijzonder op S-profielen met een 1,5 dikke plaat, overvloedig geperforeerd en zonder enige bevestigingen, enz...

Vriendelijke groeten

Dus inderdaad, ik heb niet alles getekend omdat het veel werk is voor niet veel, aangezien de hangar al staat.

Ik ben verantwoordelijk voor het tekenen van alleen de dop die je ziet en die 3 meter uitsteekt. 

We hoeven alleen maar rekening te houden met de grote balk met een overspanning van ongeveer 16 m, met de kap.

Wat betreft uw indiscrete vraag (die er geen heeft), nee, ik heb geen specifieke kennis van deze structuren, maar ik maak alleen de plannen om de lengtes te bepalen voor de realisatie van een toekomstige offerte. Ik doe ook de situatie, zodat iedereen het ding kan zien als het voorbij is. Het idee is ook om over gegevens te kunnen beschikken voor het opstellen van een offerte.

Ik wilde verder gaan en kijken of ik een kleine simulatie kon doen op deze steunen (7 in totaal), dat is alles. Maar ik ben geïnteresseerd in leren, dat is zeker, dus als je me vooruit kunt helpen, ben ik bereid dat te doen.

@frederic

Aangezien het plan niet voor uitvoering is, maar als indicatie van de behoefte in de vorm van mini-bestekken, is het aan de metaalbewerker om de uitvoeringsplannen volgens de regels van de kunst te maken.

Met betrekking tot uw eerste vraag over de simulatie maak ik echter enkele opmerkingen in de bijgevoegde afbeelding.

Vriendelijke groeten

2020-05-19_10_15_30-simulation_sur_hangar_a_casquette-_vue_2.jpg

Dan:

Wat radiale vervorming betreft, deze wordt gegarandeerd door de versterkingsbuizen die de platen verbinden die de vezelcementplaten ondersteunen. Deze laatste, eenmaal vastgeschroefd, zorgen ook voor de stijfheid van de assemblage waarvoor nog steeds de radiale is.

De bevestigingsgaten,. Ik heb alleen twee gaten aan de onderkant toegevoegd om te voorkomen dat ik hem optilt

Wat de hoek betreft, is het met opzet gedaan dat deze niet identiek is, omdat de balken niet onder het onderste niveau van de hoofdbalk mogen komen, om te voorkomen dat de machines deze raken bij het binnenkomen of verlaten.

Voor de bevestigingsbouten zullen we in feite de bouten trekken omdat zij degenen zijn die het geheel zullen ondersteunen.

Namelijk dat ik nog een versteviging zal toevoegen juist om de bouten niet te veel te laten lijden, zoals op de foto. Ze worden aan het bovenste gedeelte gelast zodra alles waterpas is.