Simulatie

Hallo

We zijn nu uitgerust met SW Standard, wat voor ons tot nu toe voldoende was.

Behalve vandaag evolueert ons bedrijf en zijn we gedwongen onze IT-middelen te ontwikkelen om ons aan te passen aan nieuw werk.

Onze beperkingen:

- We ontwerpen steeds meer kunststof onderdelen. We moeten dus in staat zijn om onze eigen en volgens de regels van de kunst te ontwerpen (constante dikte, ontwerpen, enz.). Tegenwoordig maakt SW STD het bijvoorbeeld onmogelijk om een constante dikte te controleren. Wees voorzichtig, we ontwerpen alleen de onderdelen, we zijn geen fabrikanten, dus ik denk dat SW Plastic een beetje te geavanceerd is voor ons verzoek.

- Wij ontwerpen elektrodraagbare bouwplaatsen en mechanisch gelaste of mechanisch geassembleerde trolleys.

We willen onze assemblages graag mechanisch simuleren met lasten en/of bewegingen.

Ik ben echter bang om mijn dagen te besteden aan het opzetten van een simulatie en ik heb liever iets eenvoudigs en snels, zelfs als dat betekent dat ik minder efficiënt ben in de berekeningen.

Een van de oplossingen is SW Simulation, maar ik ben bang dat het te ingewikkeld voor ons is.

Anders, SW Pro (voor het plastic deel) met een simulatiemodule, ik weet het niet...

Kortom, ik zou graag advies willen hebben van de gemeenschap over dit onderwerp, wetende dat het mij belangrijk lijkt om 2 dingen toe te voegen:

- We hebben geen oneindig budget:)

- We gebruiken SW dagelijks, maar we zijn niet pro-SW en als er een externe oplossing bestaat, zijn we nemers.

Bij voorbaat dank

Het enige wat je nodig hebt is een premium positie

http://www.axemble.com/pieces-plastiques

en simulatietraining

@+ ;-)

1 like

+1 GT22

De beste oplossing voor mij zou zijn om te migreren naar de premium-versie. Hiermee krijgt u onder andere toegang tot alle functies van Soldiworks Simulation.

Tel daar een SW Simulation training bij op, en alles loopt op rolletjes;)

Natuurlijk zijn veel functies optioneel, maar u moet er ook rekening mee houden dat uw bedrijf in de toekomst in deze richting kan evolueren, en zelfs voor uw professionele ontwikkeling is het altijd beter om een complete tool te hebben. =)

U kunt ook altijd contact opnemen met uw dealers om hen op de hoogte te stellen van uw behoeften.

Veel succes!

1 like

Net als de anderen lijkt SolidWorks Premium voldoende te zijn.

Deze licentie omvat onder andere:

-SolidWorks Simulation waarmee u berekeningen kunt uitvoeren in het lineaire statische domein.

-SolidWorks Motion Simulation waarmee u kinematische bewegingen kunt bestuderen, de meest ongunstige positie voor een mechanisme kunt vinden (geval waarin de krachten het hoogst zullen zijn) en een statische studie op deze positie kunt uitvoeren. herstel motorspanningen, inspanning in de assen...

-SolidWorks-hulpprogramma's die een tool voor dikteanalyse integreren...

Bedankt.

Ik ben niet bijzonder overtuigd van SW Simulation, wat me een beetje zwaar lijkt voor de kleine simulatie die we nodig hebben.

SW Premium kost maar hetzelfde.

Daarna, zoals ik al zei, ben ik niet ABSOLUUT op zoek naar SW, integendeel. Als je meer weet van een leuke kleine software die niet te ingewikkeld is om te gebruiken, ben ik er helemaal voor.

SolidWorks Simulation (statisch) en Motion zijn inbegrepen in het SolidWorks premium pakket...

Dan heb je in simulatiesoftware zonder solidworks RDM6 van de IUT van Le Mans... Maar het is ook niet te vergelijken met SolidWorks Simulation...

Dan heb je de ANSYS of Algor suite

Ansys van het gelijknamige bedrijf is, denk ik, zwaarder dan SolidWorks Simulation en is vooral gericht op computerkantoren,

Algor heet nu "Autodesk Simulation Mechanical" en staat dichter bij de SolidWorks Simulation-suite, maar het is autonoom...

Ik ken geen "eenvoudigere" producten waarmee je "meer" kunt doen dan SimulationXpress. 

1 like