Hallo
We zijn nu uitgerust met SW Standard, wat voor ons tot nu toe voldoende was.
Behalve vandaag evolueert ons bedrijf en zijn we gedwongen onze IT-middelen te ontwikkelen om ons aan te passen aan nieuw werk.
Onze beperkingen:
- We ontwerpen steeds meer kunststof onderdelen. We moeten dus in staat zijn om onze eigen en volgens de regels van de kunst te ontwerpen (constante dikte, ontwerpen, enz.). Tegenwoordig maakt SW STD het bijvoorbeeld onmogelijk om een constante dikte te controleren. Wees voorzichtig, we ontwerpen alleen de onderdelen, we zijn geen fabrikanten, dus ik denk dat SW Plastic een beetje te geavanceerd is voor ons verzoek.
- Wij ontwerpen elektrodraagbare bouwplaatsen en mechanisch gelaste of mechanisch geassembleerde trolleys.
We willen onze assemblages graag mechanisch simuleren met lasten en/of bewegingen.
Ik ben echter bang om mijn dagen te besteden aan het opzetten van een simulatie en ik heb liever iets eenvoudigs en snels, zelfs als dat betekent dat ik minder efficiënt ben in de berekeningen.
Een van de oplossingen is SW Simulation, maar ik ben bang dat het te ingewikkeld voor ons is.
Anders, SW Pro (voor het plastic deel) met een simulatiemodule, ik weet het niet...
Kortom, ik zou graag advies willen hebben van de gemeenschap over dit onderwerp, wetende dat het mij belangrijk lijkt om 2 dingen toe te voegen:
- We hebben geen oneindig budget:)
- We gebruiken SW dagelijks, maar we zijn niet pro-SW en als er een externe oplossing bestaat, zijn we nemers.
Bij voorbaat dank