Simuleer standaard stempeltool met beperkingen (solidworks 2012)

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het maken van een stempelgereedschap op SW 2012. Het gereedschap is standaard: fundering, schokplaat, ponshouder, blanco houder, matrijshouder, schokplaat, fundering. 

Ik probeer te simuleren met de beperkingen: dat alleen wanneer de blanco-houder in contact komt met de matrijshouder, de ponshouder ook naar beneden gaat, dus dat de ponshouder omhoog gaat en dat dankzij de schouderschroeven (die de ponshouder en de blanco-houder verbinden) de blanco-houder ook omhoog gaat. De gebruikelijke beweging van een stempelgereedschap. 

Na verschillende pogingen met de beperkingen van limietafstanden is het me niet gelukt. 

Heeft iemand een idee hoe ik het moet doen.

Bij voorbaat dank!

Hallo

Wil je dit alleen in termen van beperkingen beheren of een bewegingsstudie doen?

Via de counteraintes kun je, zoals je hebt getest, het veereffect niet simuleren (inhalen spelen). Maar in de studie van beweging is het mogelijk.

Heb je een klein diagram dat duidelijker zou zijn voor degenen die niet bekend zijn met dit soort bewerkingen?

3 likes

Hallo

Als ik het goed begrijp, weet ik niet zeker of het mogelijk is, want SolidWorks houdt geen rekening met de zwaartekracht!

De beklimming kan dus willekeurig worden gedaan!

U kunt ook SolidWorks-beweging gebruiken als het doel is om een animatie te maken:

https://www.youtube.com/watch?v=0OT5_ZWrFQM

1 like

Anders moet u verschillende configuraties gebruiken met actieve of verwijderde beperkingen, afhankelijk van de afdaling of beklimming.

2 likes

En als u uw vlakke plaat modelleert met een spline, die, wanneer gecomprimeerd, in de vorm van de dobbelsteen past.

Een beetje zoals de simulatie van een riem.

Edit: In plaatwerk, geen spline... Probeer het met een baas.

1 like

Hier is een vereenvoudigd diagram van het gereedschap met de ondersteunde schroeven.

Het probleem dat ik had was inderdaad voor de afdaling omdat er geen rekening wordt gehouden met de zwaartekracht.

Als dit haalbaarder is met een bewegingsstudie, zal ik het op deze manier proberen

Bedankt voor uw antwoorden

image-45135_1.png
1 like

Dus ja, het zal gemakkelijker zijn met de motion manager.

Zie naast de vorige link ook deze link:

https://www.youtube.com/watch?v=Fja0hn-M2uM

1 like