Dus daar heb je het, laten we ons voorstellen dat ik een plot en een gereedschapspad modelleer, als ik mijn gereedschap teken, is het dan mogelijk om een verwijdering van materiaal in de plot te simuleren? (op SW)
En zo ja, wat is de optie waarmee ik dit kan doen?
Als het is om het uiteindelijke volume te zien, is het een scan zoals eerder gezegd.
Als het voor een simulatie/animatie is, moet je configuraties van het onderdeel doorlopen die, bij elke verandering, het onderdeel een beetje meer machinaal laten zien. Succes! Het hangt af van de complexiteit van het onderdeel.
Als het alleen is om het gereedschapspad te visualiseren, plaats dan een punt in het midden van het gereedschap van je borche (ter hoogte van de sldprt). Teken vervolgens je traject in je kamer of in de montage.
Van daaruit zijn er 2 mogelijkheden:
_dans de assemblage wijst Beperking/Geavanceerde beperking/Padbeperking vanaf het middelpunt van het gereedschap naar de padschets.
_ou in de padschets selecteert u alle objecten (klik met de rechtermuisknop op een tekenreeks) en Gereedschappen/Spline-gereedschap/Spline aanpassen. Dit zal resulteren in een enkele streek in plaats van een veelvoud. Wanneer u terugkeert naar de assemblage, hoeft u alleen maar Constraint/Standard Constraint/Spline Coincidence uit te voeren met het middelpunt van het gereedschap.
Ik gebruik de 2e methode dagelijks, het is vloeibaarder (SW2013)