Hoi allemaal
Ik heb niet veel ervaring met solidworks simulatie. Is er een modus om hoekversnelling en hoeksnelheid op een tandrad te simuleren? Ik zou graag de misvorming aan het einde van de tand willen zien. Als iemand een tutorial of iets anders heeft. Bedankt
Hallo Jean-miii,
Naar mijn mening niet, maar het is mogelijk om een montage in de tandwielmodus te simuleren.
Maar ik denk dat iemand een oplossing voor je vraag zou hebben.
@+.
AR.
Simulation_Instructor_WB_2011_FRA.pdf (3.9 MB)
https://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/motionstudies/t_plotting_angular_displace_part.htm
https://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/motionstudies/t_plotting_angular_displace_part.htm?format=P&value=
Hallo @Jean-miii ,
Ik denk dat het nodig is om onderscheid te maken tussen twee soorten modellering van een mechanisch systeem:
-
De eerste betreft de dynamische (of statische) benadering van de algemene mechanica van vaste systemen die het mogelijk maakt om de bewegingen (posities, snelheden en versnellingen van de componenten) en de krachten die betrokken zijn bij het genereren van deze verplaatsingen te modelleren/berekenen.
Dit type applicatie beantwoordt het eerste deel van uw probleem: " het simuleren van hoekversnelling en hoeksnelheid op een tandrad ".
In de SolidWorks-omgeving is het de module " SolidWorks Motion " die deze aanpak biedt, of de applicatie " Meca3D ", die ook werkt in de SolidWorks-omgeving ; -
Het tweede betreft de studie van de vervormingen en spanningen in het materiaal die de delen van het geheel vormen. Deze simulatie maakt over het algemeen gebruik van de resultaten van het voorgaande dynamische onderzoek.
Het is de eindige-elementenmodule "SolidWorks Simulation " waarmee u toegang krijgt tot deze simulaties en het tweede deel van uw vraag kunt beantwoorden: " zie de vervorming aan het einde van de tand ".
Je tandrad is niet alleen in je studeerkamer, het ontvangt energie " van de ene kant " en geeft het terug van " de andere ". Wat is stroomafwaarts en stroomopwaarts, motor, ontvanger?
U moet uw verzoek specificeren door ten minste een afbeelding van uw set of een diagram te verstrekken...