Smarproperties:Voorwaardelijke eigenschap

Is het mogelijk om onder smartproperties en voorwaardelijke eigenschapstype het volgende in te stellen:

• Als de eigenschap "LENGTH" = geen waarde , dan is de eigenschap "LENGTH" = X

Of:

• Als de eigenschap "LENGTH"  begint met de waarde  "nut", dan is de eigenschap "LENGTH" = X

Hallo

Waar loop je vast?

Dit is heel goed mogelijk door een SI te gebruiken die we IFF schrijven en we kunnen ze nesten.

Bijgevoegd is het helponderwerp:

Je hebt ook de mogelijkheid om meerdere voorwaarden achter elkaar te nesten. Er is geen limiet!

IFF($Matiere=Staal|IFF($SiAcier=$Type|$TypeAcier|$Acier)|$Autre)

Als de eigenschap "Materiaal" gelijk is aan "Staal", dan is de eigenschap "Conditionnel_matiere_2" gelijk aan het resultaat van IFF($Acier=$Type|$TypeAcier|$Acier), anders is de eigenschap "Conditionnel_matiere_2" gelijk aan de eigenschap "Overig".

Ik heb moeite om mezelf uit te drukken, dus ik heb een screenshot geplaatst van wat ik wil doen:

In de eigenschap LENGTH wil ik de waarde "X" msie in automatisch als er nog geen waarde is vóór de activering van de smartproperties.

pas_de_valeur.jpg

Het is inderdaad een beetje moeilijk om een variabele te gebruiken om zichzelf te veranderen, zelfs als deze leeg is, en anders om deze niet te veranderen!

Je kunt dus iets proberen als:

IFF($LONGUEUR=|X)

Als lengte = niets, dan zetten we X, anders veranderen we niet, maar ik weet niet of het zal werken!

1 like

Ik heb een test met de volgende voorwaarde:

IFF($LONGUEUR=|X|$LONGUEUR)

Het werkt !!, dank you@.PL

1 like

Hallo

Als je zegt: "vóór de activatie van smartproperties", tenminste?

Voordat u de smartproperties valideert?

Of zelfs als u uw smartproperties niet lanceert, wilt u dan dat uw waarde op "x" staat?

Graag gedaan, een fijne dag!

Ik denk dat het wil controleren of de eigenschap LENGTH geen waarde heeft voordat de SmaprtProperties worden gestart. Maar niet wijzigen 

Als u wilt dat de waarde "X" wordt weergegeven voordat de smartproperties worden gelanceerd, waarom plaatst u dan niet een "LENGTH"-eigenschap gelijk aan "X" in uw kamermodel

En in de smartproperties maak je een eenvoudige teksteigenschap "LENGTH" gelijk aan "$LONGUEUR", zodat je deze kunt invullen, als je dat wilt.

1 like

Voor de geïnteresseerden: een kleine uitleg in het bijgevoegde bestand.

sw_2014_mycad_smartproperties.docx
1 like