[Slimme eigenschappen] Probleem met de "anders dan"-functie

Hallo

Momenteel ben ik op zoek naar het gebruik van de differentiële groepsfunctie op mijn verschillende materialen. Ik wil mijn materialen in Smart Properties in 3 categorieën verdelen: aluminiumlegeringen, staal en de rest.

Om dit te doen, om een menu gewijd aan aluminium op te roepen, gebruikte ik de functie  IFF($Matiere=*3.*|Zichtbaar|nietZichtbaar). Dat wil zeggen dat alle aanduidingen in 3.XXXX (aluminium volgens de DIN-norm), dit menu wordt weergegeven.

Hetzelfde geldt voor een menu voor "staal": IFF($Matiere=*1.*|Zichtbaar|nietZichtbaar)

Maar vanaf nu zou ik graag een derde menu willen voor elk onderwerp dat noch van de 1e categorie, noch van de 2e categorie is.

Ik dacht aan het schrijven van een forum dat van toepassing zou zijn op elk onderwerp dat geen PUNTEN bevat.   IFF($Matiere<>*.*|Zichtbaar|nietZichtbaar)

Maar deze formule werkt niet. Enig idee waarom of hoe het probleem te omzeilen?

Probeer met = in plaats van <> gewoon om te zien of het niet de punt als tekstelement is die het probleem zou zijn.

Inderdaad, het punt moet een beetje speciaal zijn.   Met de formule *.*  is het resultaat altijd positief, ongeacht de tekst, of deze nu een punt heeft of niet. Het enige negatieve resultaat van deze formule is wanneer de waarde helemaal leeg is.

Ik kan me voorstellen dat we een idee zullen moeten vinden om het probleem te omzeilen ...

Ik weet niet of het mogelijk is, maar door de tests te combineren:

IFF(not(ou( $Matiere=*1.* ; $Matiere=*3.* ))|Visible|nonVisible)

Ik heb net een test gedaan, de formule heeft nooit een positief resultaat, zelfs niet als je de spaties in de syntaxis verwijdert.

Maar weet je zeker dat de OK-functies bruikbaar zijn? Uit de ondersteuning had ik begrepen dat de EN- en Or-functies niet bestonden in deze IFF-formules. Bovendien worden ze in geen enkele tutorial genoemd.

Voor mij is er geen oplossing om te combineren in een voorwaardelijke groep, dit is alleen mogelijk met een geavanceerde voorwaardelijke eigenschap.

Kun je dit niet doen zonder een groep te maken met alleen geavanceerde voorwaardelijke eigenschappen, zelfs als dat betekent dat je ze moet verzamelen?

Dat wil zeggen, 2 IFF's in elkaar nesten? Dit is wat ik probeer, zonder al te veel succes op dit moment.

Hallo

Misschien door dit te proberen:

IFF($Matiere=*3.* OF $Matiere=*1.*|niet-zichtbaar|Zichtbaar)

Vriendelijke groeten

Het werkt ook niet. De formule is correct, ik denk dat het te wijten is aan het feit dat SmartProperties de OR-functie niet afhandelt.

Hallo

Op basis van het voorbeeld onderaan pagina 13 van document http://www.lynkoa.com/sites/default/files/reprise-kb/Documentation%20utilitaire%20-%20SmartProperties%20parametrage%20XML.pdf zou dit voor je derde voorwaarde kunnen geven:

IFF($Matiere=*3.*|niet-zichtbaar|IFF($Matiere=*1.*|niet-zichtbaar|Zichtbaar)

dus als Matter = *.3* dan is het menu niet zichtbaar, anders als Matter = *.1* dan is het menu niet zichtbaar, anders is het menu zichtbaar.

Om getest te worden...

Vriendelijke groeten

Voor d.roger is pagina 13 gewijd aan voorwaardelijke eigenschappen, niet aan voorwaardelijke groepen.

Ik slaagde erin om, niet zonder moeite, de formule te vinden die werkt met behulp van het nesten van voorwaarden:

IFF($Matiere<>*3.*|Zichtbaar|IFF($Matiere<>*1.*|Zichtbaar|Niet zichtbaar)

Je formule verbaast me een beetje, want als je materiaal gelijk is aan *1.* dan is het anders dan *3.* dus je menu is zichtbaar, dat is de eerste voorwaarde, het lijkt me raar, maar hey als het werkt!!

Daarom zeg ik niet zonder moeite. Ik heb uren geprobeerd het te begrijpen. Ik geef toe dat ik de oplossing heb gevonden met vallen en opstaan, bij toeval...

Even voor mijn persoonlijke informatie, heb je de eerder gegeven formule geprobeerd?

IFF($Matiere=*3.*|niet-zichtbaar|IFF($Matiere=*1.*|niet-zichtbaar|Zichtbaar)

Deze formule werkt niet. Het menu rust in ieder geval enon visile. Onverklaarbaar...