In een assemblage van een hydraulische tank zou ik graag 400 liter olie erin willen doen en dat SmartBom deze hoeveelheid naar mij exporteert. Ik wil geen "olie" -onderdeel in mijn assemblage plaatsen en een lineaire herhaling van 400 ocurences maken om de juiste hoeveelheid in de nomenclatuur te hebben.
Als u deze subset opent en naar de bestandseigenschappen gaat, heeft u een optie met de naam: Hoeveelheid in stuklijst, in feite kunt u kiezen welke eigenschap de hoeveelheid voor stuklijst zal wijzigen.
De oplossing zou daarom zijn om een eigenschap te maken met de naam: Oliehoeveelheid met waarde 400 en vervolgens in dit vervolgkeuzemenu in de stuklijst de eigenschap: Oliehoeveelheid te kiezen
Ik begreep het niet helemaal. Ik wil geen extra kolom toevoegen met een aangepaste eigenschap, maar ik wil graag dat de kolom "Hoeveelheid" zoekt naar de eigenschap die ik in mijn deelbestand heb geforceerd (zie bijgevoegd bestand voor een beter begrip).
Ik wil dit doen omdat ik dan de stuklijst exporteer en importeer in onze ERP, die alleen de kolom Hoeveelheid leest.
Ik denk dat ik moet gaan door een voorwaardelijke eigenschap van het type, ALS in mijn bestand de hoeveelheid eigenschap is anders dan leeg, dan neem dan de waarde, ANDERS bereken de hoeveelheid zoals gewoonlijk.
In je screenshot, rechtsboven, heb je hoeveelheid in de nomenclatuur, hierdoor kun je geen kolom opnieuw maken, je hoeft alleen maar in dit vervolgkeuzemenu de eigenschap te kiezen die je hebt gemaakt genaamd: Hoeveelheid, dus de hoeveelheid zal niet op 1 staan maar op 40.
Ik heb een antwoord gekregen van de technische ondersteuning van Axemble:
"Het probleem is inderdaad een bug, het wordt geïdentificeerd onder het nummer 0001835: SmartBom houdt geen rekening met de optie: Hoeveelheid in de stuklijst (eigendom van een onderdeel of onder asm) Op dit moment is er geen oplossing. het R&D-team is op zoek naar een oplossing"
Voor het probleem dat in de beschrijving van de vraag werd genoemd, had Mick het juiste antwoord gegeven door de hoeveelheidseigenschap in BOM te gebruiken in de eigenschappen van een onderdeel.
Met de update van de SmartBom houdt dit hulpprogramma nu rekening met deze eigenschap, maar er is net een nieuwe bug aan het licht gekomen: SmartBom telt de hoeveelheden per onderdeel niet bij elkaar op wanneer een onderdeel meerdere keren wordt gebruikt in een assemblage met een andere eigenschap.
Als ik terugga naar mijn 1e voorbeeld: ik heb een olietank, een "olie" deel waarvan de hoeveelheidseigenschap wordt geforceerd tot 40L en een andere tank met hetzelfde oliedeel, waarvan de hoeveelheidseigenschap wordt gedwongen tot 100L in een andere configuratie. Als ik de assemblage teken, heb ik mijn olie in hoeveelheid 140 in de nomenclatuur. Als ik exporteer via de SmartBom, heb ik er maar 40. Er wordt rekening gehouden met het 1e voorkomen van het onderdeel en dat is het = BUG...
Hallo Ik nodig mezelf uit in deze post omdat ik vaak hetzelfde soort probleem heb en de voorgestelde oplossing niet erg bij mij past.
Ik herinner me dat ik de gebeurtenisvlag in een set kon forceren (het mag niet in SW ^^'), en niet in de eigenschappen van een onderdeel. Het voorbeeld van olie is ook goed, net als bij een schroef kun je er 2 of 50 nodig hebben zonder het te herhalen. Een pot lijm, voeg een basisreserveonderdeel toe aan de doos en voeg een basisreserveonderdeel toe aan het lichaam. Als je de eigenschap van de schroef of de liter olie forceert, werkt het maar één keer voor één geval, maar als je er 60 nodig hebt in een andere set?
Het lijkt me dat het hier was, maar thuis is het grijs
Sindsdien is er een hulpprogramma dat verondersteld wordt het werk te doen (nooit geprobeerd):
Ter informatie: het zou beter zijn geweest om een nieuw onderwerp te openen, zelfs als dat betekende dat de link naar dit onderwerp moest worden bijgevoegd. Het opgraven wordt niet altijd op dezelfde manier gevisualiseerd.