SmartBom-probleem geëxtraheerd naar Excel

Hallo

Ik kom je hulp vragen omdat ik een excel extract wil maken met de SmartBom tool.
Ik heb mijn nomenclatuur die teruggaat in de SmartBom:

Maar als ik exporteer naar Excel, wordt er een lege Excel geopend.
Kan iemand mij vertellen waarom?

Hier is een screenshot van mijn instellingen:

Bij voorbaat dank.
Nicolaas

Controleer of uw map toegankelijk is (beheerdersrecht)
Controleer of het Nomenclature_type document niet leeg is.
En ik denk dat als je kolommen al met de naam zijn gemaakt, je Kolomnamen niet exporteren aanvinkt.
En verschuif de invoeging in regel 2 of meer.

Een andere mogelijkheid is dat je de algemene opties (tools, Options) hebt ingesteld en dat je in je project een ander Excel-bestand hebt (of geen Excel-bestand).
Om te controleren, Project Selectie (mcbom), Projectbeheer, Projectopties, Excel Export:

Ter informatie, hier zijn de functionele instellingen bij ons:

De B6-vertraging wordt gerechtvaardigd door een aangepast raster en veel Excel-automatiseringsmacro's.

@sbadenis het probleem komt inderdaad voort uit het feit dat het Nomenclature_type bestand leeg is.

Ik heb geen modelnomenclatuur bij de hand en aan het eind van de dag wil ik er ook geen.
Wat ik zou willen, is dat het alle gegevens van de smartBom in raw exporteert en dat ik het direct in Excel zal uitzoeken.

Ik weet niet of het mogelijk is

Het voordeel van het al gemaakt hebben van een Excel-bestand met de namen van de kolommen is belangrijk.
U kunt al een automatische filter toevoegen aan uw kolomnamen en hoeft dit niet elke keer te doen.
Bovendien kunt u zien of het naar het juiste Excel-bestand wordt geëxporteerd.
Dit zijn de exportopties voor mijn project. (in 1)
Een andere mogelijkheid in uw project is nog steeds als u voorwaarden heeft die de export blokkeren (in 2):

Edit: Toon ons uw opties indien nodig om te controleren.

Bedankt voor je feedback.
Helaas ben ik niet bekend met dit soort instellingen.
Weet u of er een link is naar een documentatie, video, site of andere waarmee ik ondersteuning kan krijgen om de tool te configureren?

Ja, hulp is toegankelijk vanuit elk hulpprogramma door op de knop ?:
image

Dit zijn de sneltoetsen voor Smartbom:

Als je wilt, kun je ook een screenshot van je instellingen maken en deze hier bijvoegen.
En als laatste redmiddel, als je echt vastzit en je begrijpt niet waarom (bug bijvoorbeeld) is er nog steeds de oplossing van het ticket met de hotline.

Geweldig, ik heb een link naar training gevonden, ik zal daarmee beginnen en de gegevens vergelijken met YouTube-tutorials. Het zou het moeten doen.
Capture3

Ja, in het ergste geval open ik een ticket.

Heel erg bedankt voor je hulp en tijd.

1 like