SmartBom: Hoeveelheid met verschillende configuraties

Hallo

Ik heb een probleem met SmartBom. 

Inderdaad, om tijd te besparen, gebruik ik een vijl met X-configuraties voor mijn schroeven. Ik heb bijvoorbeeld een Vis CHC M6-bestand met X-configuratie volgens de lengte. In mijn bedrijf heeft elk standaardelement een unieke code. Zo is er bijvoorbeeld  voor elke M6-schroef een code die wordt weergegeven in de nomenclatuur ( M6x5 = 41412 M6x10 = 45124 [...] )

Ommijn probleem te illustreren: 

Ik heb 5 M6x16 schroeven en 4 M6x20 schroeven (hetzelfde bestand met twee verschillende configuraties dus) 

Wanneer ik mijn stuklijst genereer ZONDER "differentieer componenten met verschillende configuraties" aan te vinken:  Ik heb  wel een hoeveelheidsregel 9 naar de CHC M6x16 Schroeven-lijn (deze geeft de eerste configuratie in de montagevolgorde weer, het is normaal )

Wanneer ik mijn stuklijst genereer door "differentieer componenten met verschillende configuraties" aan te vinken:  Ik heb een hoeveelheid 1 regel in de CHC M6x16 Schroeven-lijn en  een hoeveelheid 1 regel in de M6x20-lijn 

Het probleem is dat als u "differentieer componenten met verschillende configuraties" aanvinkt, het de hoeveelheden niet meer berekent  . 

Of ik heb een instelling die niet goed is, of het is een SmartBom-bug, in welk geval ik een supportticket open. 

Wachtend op een vriendelijke terugkeer, 

Bedankt

Vincent

Hallo

Bijgevoegd zijn mijn instellingen.

CDLT

parametre_gestion_projets.jpg

Bijgevoegd is de exportnomenclatuur

bom.jpg

Bedankt voor je feedback, 

Ik ben op precies dezelfde manier geconfigureerd als jij. Vanaf het moment dat ik "differentieer componenten met verschillende configuraties" aanvinkt, gaan de hoeveelheden naar 1.

Inclusief componenten met slechts één configuratie (standaard).