Nog een andere vraag (en ik hoop dat ik er meer heb voor vandaag ^^).
Deze keer gaat het om enkele 3D solidworks onderdelen waarvan het materiaal niet is ingevuld. Het probleem is dat het me in de nomenclatuur het volgende veld laat zien "Materiaal <niet gespecificeerd>", ik zou graag willen dat het me in plaats daarvan een leeg vak laat zien.
Tijdens het zoeken in de SmartBom help kwam ik dit tegen:
De "IIF"-syntaxis kan worden gebruikt in hoofdletters of kleine letters "iff". Het karakter "|" wordt verkregen door de toetsen "AltGr" en "6" te combineren. Om een eigenschap op te halen, plaatst u het teken "$" voor de naam van de eigenschap (hoofdlettergevoelig).
Als de eigenschap "Materiaal" gelijk is aan "Staal", dan is de kolomcel gelijk aan "Polijsten", anders is de kolomcel gelijk aan "Verf".
Dus ik denk dat ik een formule als deze nodig heb: Als de eigenschap "Materiaal" gelijk is aan "Materiaal", dan zal de kolomcel gelijk zijn aan "Materiaal" (de waarde van het materiaal dat in feite in solidworks is ingevoerd), anders zal de kolomcel gelijk zijn aan "".
Omdat ik niet weet in welke kolom de zaak staat, vervang dan gewoon het cijfer 5 na het gelijkteken van de 2e regel (Colonne_Matiere = 1 voor A, 2 voor B enz...)
Hier is de macro voor het Excel-bestand:
Submaterie() Colonne_Matiere = 5' kolom E = 5 der_ligne = Bereik("a9999"). Einde(xlUp). Roeien A = 0 Voor i = 1 TB der_ligne Als Cellen(i, Colonne_Matiere) = "Materiaal <niet gespecificeerd>" Dan Cellen(i, Colonne_Matiere) = "" A = A + 1 Einde als volgende i MsgBox "Verwerking voltooid: & A & " vervanging(en) gemaakt." Einde Sub