Smartproperties: hoe het aantal configuraties op te halen

Hallo

Ik moet mijn invoermasker op smartproperties wijzigen omdat we onze kamernummering wijzigen. Vroeger kreeg ik de eerste 9 tekens van mijn bestandsnaam, nu wil ik de eerste 11 tekens terug (geen probleem), en moet ik het configuratienummer toevoegen.

Ik heb bijvoorbeeld een as met 3 verschillende lengtes, dus mijn bestand zal 3 configuraties hebben: ex as 1, as 2, as 3. In dit geval wil ik het nummer 01 ophalen voor as 1, 02 voor as 2, 03 voor as 3. Kortom, wat de naam van de configuratie ook is, ik wil het nummer van de configuratie weten en dus kan ik het samenvoegen met de naam van het bestand.

Bedankt dat je me hebt geholpen.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Het enige wat je hoeft te doen is een tabblad "eenvoudige tekst" toe te voegen in Smartproperties en in het type "solidworks variable" te kiezen.

Vervolgens geef je een naam aan deze eigenschap (ik noemde het "Config") en selecteer je "Naam van de actieve configuratie" voor de variabele.

Vervolgens kunt u de naam van uw configuratie integreren in de naam van uw bestand met behulp van de vermelding "Config".

Ik hoop dat het duidelijk genoeg was;)

config.jpg

Sorry dat ik in eerste instantie de probleemstelling iets te snel las... maar onmogelijk om mijn bericht te verwijderen.

Hallo 

Als je in je excel configuratiebestand een kolom toevoegt zonder eigenschappen maar het Rij Nummer; Je hebt dan het aantal configuraties dat je aan de naam gaat toevoegen... Maar je zult terug moeten naar de Excel-bestanden van je configuraties...

1 like

Hallo

Als het nummer in de configuratienaam staat, moeten er 2 eigenschappen worden gemaakt

Ten eerste : zoals @William zegt :

Voegt een eigenschap "solidworks variable" toe aan het type.

Vervolgens geef je een naam aan deze eigenschap (ik noemde het "Config") en selecteer je "Naam van de actieve configuratie" voor de variabele.

Tweede

Voegt een String-eigenschap toe die de laatste paar tekens ophaalt naar de configuratie-eigenschapsruimte (er zijn verschillende opties)

Als het nummer niet in de naam staat, zie ik geen mogelijkheid

Philippe