SmartProperties en kamerfamilie, hoe forceer je een eigenschap in het document, en niet alleen in de configuratie?

Hoi allemaal.

Ik kan een eigenschap niet forceren in het deeldocument.

Ik heb drie oplossingen in mijn tabblad SmartProperties:

- Gerelateerd aan het document

- Configuratie gerelateerd

- Configureringen opgeven.

Ik heb maar één configuratie in mijn huiskamer en in mijn kamerdocument.

De eigenschap die ik wijzig (TITLE3) wordt echter alleen gewijzigd in de eigenschappen die betrekking hebben op de configuratie. en degene die ik met een macro ophaal, is degene die aan het document is gekoppeld. Ik kan het niet zo krijgen dat wanneer ik deze eigenschap via Excel forceer, het zichzelf in alle eigenschappen dwingt. Heb je een idee?

Bij voorbaat dank

Hallo

Let op de naam van de eigenschap, de @(configue) die aan deze naam kleeft, moet worden verwijderd om de eigenschap in alle configuraties in aanmerking te nemen.

@a.leblanc hier is bijgevoegd een foto van de Excel

sans_titre.png

@a.leblanc hier is bijgevoegd een foto van de Excel

sans_titre.png

Kortom, als ik het goed begrepen heb, is deze eigenschap (titel 3) gekoppeld aan een enkele configuratie, terwijl u zou willen dat deze aan alle configuraties wordt gekoppeld?

Is uw Excel-blad op dezelfde manier georganiseerd als een deelfamilie?

Als dit het geval is, moet u meerdere rijen met waarden hebben die overeenkomen met de verschillende configuraties.

1 like

In feite heb ik geen configuratie.

Ik heb de onderdelenfamilie doorlopen om geautomatiseerde CAD te doen omdat ik geen licentie voor driveworks heb. Het artikelfamiliebestand is gekoppeld aan een ontwerpnota die de dimensionale parameters van mijn onderdeel definieert. Dus ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat er twee "title3" info in mijn document staan... foto bij de vergissing

sans_titre.png

Oké, waarom zou je je daar druk over maken als je niet meerdere configuraties hebt?

Het is simpel, je hebt eigenschappen die gekoppeld kunnen worden aan het document (custom properties) of aan een configuratie.

Ik gebruik Excel om de wijziging van de schets te verbieden.

Ja ik begrijp het, wat ik graag zou willen weten is:

- Hoe de TITLE3-info van de configuratie op te halen en niet van het document (in VBA verwijs ik misschien naar de verkeerde info, indien nodig weet ik niet hoe ik moet zeggen dat we geïnteresseerd zijn in de actieve configuratie en niet in het document)

- Hoe de TITLE3 info uit mijn excel te forceren in beide gevallen (document en configuratie)

Dank u voor uw antwoorden,

U moet een aangepaste eigenschap = maken voor de configuratiespecifieke eigenschap, en uw titel zal er in beide gevallen zijn.

Geen oplossing zonder de smartproperties instellingen te wijzigen, of meer eigenschappen toe te voegen? Omdat het niet mogelijk is om deze opties aan te raken...

Er is weinig hoop, maar probeer zoiets als dit, je weet maar nooit:

HEADLINE3 = $PROPRIETE@HEADLINE3

Hallo

De onderdeelfamilie is er om configuraties te maken, ook al is het er maar één, dus het vervult noodzakelijkerwijs de eigenschappen van de gemaakte configuratie.

U moet dus uw macro wijzigen.

@+

2 likes

Ik weet niet of dit je kan helpen, maar kijk in de instellingen van mycadtools (zie bijlage)

Oeps, hier is de bijlage.

capture_parametrage.png

Ik had gewoon een idee. Als ik de naam van de configuratie doorneem, moet er een manier zijn om deze op te halen?

Ik heb gekeken naar de SW API, en inderdaad, GetActiveConfigurationName zou moeten werken, maar ik kan het niet lijken te integreren in mijn code ... Weet iemand hoe het werkt? Ik heb de code in de pc gezet...

@Dessin Ik heb geen rechten om deze instellingen te wijzigen...

code.txt

Ik geef je de foutmelding dat VB naar mij terugkeert wanneer ik voer met de bits van GetActiveConfiguration en de regel die ervoor zorgt dat deze rood is omcirkeld.

sans_titre.png

Nou, na veel doodlopende wegen, ben ik er (eindelijk) in geslaagd om de code aan de praat te krijgen door rechts en links te stelen op internet.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, de code is in PJ en wordt becommentarieerd, dus gemakkelijker te begrijpen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp in ieder geval!!

code.txt
1 like