Smartproperties vastgoed kust

Hoi allemaal

Ik heb een vraag over SmartProperties en het gebruik van de eigenschap " Côte ".

Ik gebruik deze tool om de buitenafmetingen van mijn onderdelen op te halen:

image

Dit werkt prima, maar de eigenschap slaat de waarde van de dimensie op, terwijl ik liever zou hebben dat de bijbehorende functie wordt weergegeven.

Huidig resultaat:
image
Gewenste doelstelling:

Ik weet dat het mogelijk is, sommige van mijn collega's krijgen dit resultaat.
Helaas kunnen we dit gedrag niet reproduceren op mijn installatie.

Dit zijn de tests die ik heb uitgevoerd:

1. Gebruik van hun SmartProperties-masker.
  2. De 2023 SP1-versie installeren (dezelfde als die van hen).

Op dit moment heb ik de oplossing niet kunnen vinden.
Heb je een idee om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor je hulp!

Hugo

Kijk naar de versie van het hulpprogramma Mycadtools.
Op de laatste SP2024 2.1 werkt het, maar op de 2 of 3 vorige was er een bug op dit punt.
image

Om de versie in de MyCad-werkbalk te controleren, klikt u op het wiel in 1 en vervolgens op ongeveer in 2.
De versie wordt linksboven weergegeven.
image

Dank u voor uw antwoord, sbadenis.

Ik heb zojuist de nieuwste 2024 SP2.1-versie geïnstalleerd, maar helaas is het probleem daarmee niet opgelost.
Ik denk dat we de mogelijkheid kunnen uitsluiten dat het verband houdt met de versie.

Ik neig liever naar een probleem met de configuratie van SmartProperties.

Ter informatie, ik ben op SolidWorks 2020.

Nog een idee om me verder te helpen?

Bij voorbaat dank!

Hugo

Ik vind het verrassend dat er op dit punt geen configuratie is, die ik al heel lang gebruik.
Aan de andere kant is het zeker dat er een bug zat in de vorige versies (ik had een ticket gemaakt bij de hotline).
Heeft u de beoordeling verwijderd en vervolgens opnieuw naar uw beoordeling verwezen en de Smartproperties opnieuw gevalideerd om te controleren.
Of anders een nieuw stuk om te zien, of een lead uitsluiten.
Ter info: hier zijn de opties voor een woning aan de kust:

Ik heb de test gedaan met zowel een oud onderdeel als een nieuw onderdeel:

• Alle SolidWorks-eigenschappen zijn verwijderd.
  • Validatie opnieuw met SmartProperties.

Helaas blijft het resultaat hetzelfde.

Dit zijn de dimensie-instellingen die ik momenteel gebruik:

Ik heb een beoordelingseigenschap opnieuw gemaakt als een nieuwe variabele, het resultaat blijft hetzelfde

En heb je in de bestandseigenschap gekeken?
En uw kust DIM_1Longueur het wijst naar wat, de kust wordt goed bijgewerkt?
De enige verklaring voor mij na een hotline-gesprek, is een bug, want voor mij geen instellingen op dit punt, het normale gedrag is om de waarde van tekstuitdrukking te hebben met een waarde als " D1@..."  en geen waarde.

Hallo
Je zegt in je eerste bericht dat je collega's dit probleem niet hebben.
Staat uw SmartProperties-bestand op uw netwerk?
Weet u zeker dat uw configuratie naar hetzelfde bestand verwijst?

Ik haal de waarden van de dubbelklik op het onderdeel op zoals mijn collega's dat doen

En op het eigenschappenbestand altijd de numerieke waarden

Hallo Le_Bidule,

Sommige van mijn collega's hebben dit probleem niet.
We gebruiken een gemeenschappelijk eigenschappenmasker en iedereen gebruikt het lokaal op zijn pc.

Het is mogelijk dat sommigen hun masker zullen veranderen.
Dus vroeg ik hen om het opnieuw te delen, zodat ik de mijne kon verpletteren.

Maar geen verandering :person_shrugging:

1 like

Heb je na het opnieuw installeren van de nieuwste versie gekeken in tools, aanvulling, of het de nieuwste versie is die wordt gelanceerd? (En niet de oude versie)
image

Het lijkt het geval te zijn

En ik ben genoodzaakt om de oude versie van mycadtools te verwijderen om de nieuwe te installeren.

Ik weet niet of er nog andere fragmenten van de oude versie zijn.
Bij twijfel start ik mijn pc opnieuw op

U moet inderdaad altijd de oude versie verwijderen voordat u een andere installeert.

Niet noodzakelijk, sommige versies stonden samenwonen toe (zelfs als het niet werd aanbevolen)
En voor de nieuwe versie sinds Sp2 denk ik dat deze automatisch de vorige vervangt.
Vandaar mijn verzoek voor het geval dat.
Maar het lijkt inderdaad de enige versie te zijn, dus als het je 2.1 laat zien, is er geen andere reden dan een bug om het niet te laten werken. (in theorie!)
Ik denk dat je in staat zult zijn om de ticketbox met de hotline door te nemen (en ons indien mogelijk feedback te geven). Ik zie niet in wie dit zou kunnen verklaren.
Tenzij anders gedacht, natuurlijk!

Hallo;
Controleer de opties van de " Beoordelingstype " in Smartproperties: ‹ ‹ Toon knop om tekst te bewerken › ›

1 like

Hallo Maclane,

Ik ontdekte deze optie gisteren, door het volgen van de link die u zojuist gepresenteerd.
Ik begrijp het nut ervan, maar ik zie geen verband met mijn probleem

Hiermee kan ik het selectievakje voor tekstwaarde/expressie van mijn Solidworks-eigenschappen wijzigen

Is er een optie die ik niet zie?

… Sorry, ik heb me een beetje laten meeslepen door de screenshots die in de help worden gepresenteerd...

Wij gebruiken de " Rating " optie van smartproperties op onze werkstations:
En het is inderdaad " het " pad " van de kust " dat in onze eigendommen verschijnt (is niet de tekst van de kust)...

… Van wat ik zie, verschilt alleen de instelling " Configuratie " tussen onze opnamen:

… het lijkt erop dat je hebt gekozen " Document + alle configuraties " terwijl ik tevreden ben om de instellingen van het invoermasker te gebruiken...
Het is niet onmogelijk dat het daar vandaan komt... met de tools van 2024 spint SmartProperties een slechte katoen met de configuraties... Om getest te worden.

Subsidiaire vraag: u zegt dat u uw invoermaskers hebt gedeeld met een van uw collega's... Heb je ook al nagedacht over het delen van opties/instellingen (Smartproperties)?

1 like

Ik heb het gevonden!!

Het probleem komt van mijn persoonlijke instellingen op het apparaat

Zoals opgemerkt, gaat de koppeling naar het document verloren als een selectievakje is ingeschakeld.
Maak de link dus gewoon opnieuw door het vinkje weg te halen.
En dat is het, het werkt.

Dank u allen voor uw hulp :pray:

4 likes

Bedankt voor de feedback, ik zou er inderdaad niet aan hebben gedacht.

1 like