Slimme eigenschappen

Hallo, ik ben op een configuratie van de slimme en ik stelde mezelf de volgende vraag is dat we in een vervolgkeuzemenu een bewerking van het type integratie van een blok kunnen toepassen, laat me uitleggen dat ik in de houtindustrie werk en dat ik de richting van de draad moet differentiëren, (horizontaal, verticaal of geen) vandaar het vervolgkeuzemenu, maar ik zou het leuk vinden als ik bijvoorbeeld op horizontaal klik, in mijn smart past het een bewerking toe op mijn onderdeel.

Is het mogelijk??

Wilt u functies zo configureren dat ze worden geactiveerd volgens de richting van de draad enz...?

In dit geval moet u configuraties maken (horizontale draadrichting, verticale draadrichting, enz.)

Klik er vervolgens in uw functies met de rechtermuisknop op en selecteer "functie configureren"

Selecteer ten slotte de configuratiestatussen waar de functie wel of niet moet worden ingeschakeld

Sterker nog, in mijn smartproperties wil ik een optie selecteren en die optie voert een bewerking uit

Dus ik ben in mijn SMART en ik selecteer horizontaal in mijn drop-down menu en daar zou ik graag willen dat er een bewerking gebeurt door een bonton of door een plaats met mijn drop-down menu (zie foto)

pb_solid.png

Wat voor soort operatie? Kunt u dit toelichten?

Zoals het verwijderen van materiaal of het invoegen van een blok in .sldlfp

Oh d'accrord! Ik had het niet over hetzelfde.

Wat mij betreft, ik heb niet de module my cad tools, maar andere leden kunnen je helpen

1 like

Ok inderdaad, ik heb niet gespecificeerd dat het mycad tools

Ik denk dat het speelbaar is, maak gewoon een Option-eigenschap aan in de smartproperties met de naam "draadrichting" bijvoorbeeld met de waarde horrizontal of verticaal.

Vervolgens moet afhankelijk van de horizontale of verticale keuze de eigenschap in de tekening worden weergegeven (verticale draadrichting)

Of anders om een specifieke macro uit te voeren, afhankelijk van de keuze van de optie.

Samenvattend, kijk in de smartproperties in de help voor opties (meerkeuze) en voer vervolgens uit (macro starten):

1 like

Het is niet gemakkelijk wat je wilt doen.....

Smartproperties beheert "alleen" eigenschappen, dus het kan niet reageren op het 3D-model.

• De enige echte actie van de kant is "Materiaalselectie".

Kon je de richting van je draad niet beheren via het materiaal?

• Er is een "Run" optie, maar daarachter heb je een macro nodig.

Dit kan een aanknopingspunt zijn om te verkennen: als het je lukt om via een macro je blokkade(n) te laten verschijnen, moet het in dit geval wel kunnen....

1 like

Ik ga het proberen met een macro, maar ik ben bang dat het alles zal crashen, dus het idee van de materialen is redelijk goed

ok, het is goed, het werkt met de materialen, bedankt allemaal

1 like