DraftSight is een equivalent van Autocad, dat ideaal is voor 2D-bouwkundig tekenen.
SolidEdge is een 3D-software die concurreert met SolidWorks; niet speciaal aangepast aan het gebouw. Voor architectuur-georiënteerde 3D, zie software zoals Revit of Archicad.
Ik wil me niet echt verdiepen in 3D. Ik ben te gewend om in 3D te "zien", van plattegronden en doorsneden. Later misschien.
Solid Edge 2D is ook in 2D.
Voor de bugs begreep ik de eerste twee keer niet, ik was een beetje aan het rommelen om te zien wat er mogelijk was en het systeem bevroor. Geen reactie meer op bestellingen en dus de verplichting om het programma opnieuw op te starten.
De derde keer wilde ik zien of er een manier was om een veldplan dat ik in PDF van "Object Insertion" had ontvangen, op de achtergrond van de tekening te plaatsen. Toen begon de computer te trappen zonder nog meer te reageren. Ik moest ook uitzetten en opnieuw opstarten. De tweede keer geen problemen meer met inburgering, maar ik wist niet hoe ik er iets mee moest; Ik kon niet tekenen bovenop de afbeelding in de PDF
als je zo'n 20 jaar werk in het bestuur hebt zoals ik het begreep
Of je nu lagen wilt, de autocad-basis is heel aan te raden, de meeste bouwbedrijven gebruiken de autocad-basis en waar http://www.nemetschek-allplan.fr/
Draft Sight komt denk ik het dichtst in de buurt van uw verwachtingen
Ik ben begonnen met het testen van solid edge, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Draftsight. Voor de crash zodra je begint met invoegen, afhankelijk van de bestandsgrootte, heb je nog steeds een machine nodig die een beetje trapt. Geen werkstation, maar een machine met ram en een goede processor, het helpt.
Mijn laatste positieve punt voor draft blijft het gebruik op windows of mac
Ter informatie mijn tests pc intel P4 3Ghz en 2GB ram, ik heb kleine crashes op de nieuwste conceptreleases.
Solid Edge 2D is niet slecht als 2D-ontwerptool, maar het gaat veel minder ver dan Draftsight bij het beheer van lagen, wat erg handig is in de architectuur. Daarnaast is het veel makkelijker om skills (en dus hulp) te vinden op Draftsight dan op SolidEdge! Ik ga meer richting Draftsight...