Goedenavond
De afgelopen dagen heb ik een probleem ondervonden met het openen van .sldasm-bestanden in de alleen-lezen modus.
Ik open mijn assembly bestanden (die op de server staan) via de software explorer en deze bestanden zijn altijd read only.
Als ik dit bestand sluit en het menu met recent geopende bestanden doorloop, verschijnt het in de lijst en wordt het geopend zonder alleen-lezen.
Voor sommige assemblages zet het me soms 2 reads only, wat voorkomt dat ik "opslaan als" om de controle over het bestand terug te krijgen.
Ik merkte dat deze problemen zich voordeden op hetzelfde moment als de verandering van ISP op kantoor, ik laat de pc 's avonds aan.
Gedurende ongeveer 10 dagen was ik gedwongen om de pc 's ochtends opnieuw op te starten, omdat de server 's nachts was gesprongen.
Mijn collega heeft dit probleem ook met mijn bestanden, maar niet met de zijne. Het is alsof mijn software sporen in zijn buffer heeft bewaard en het bestand heeft geblokkeerd.
Enig idee?
Hallo
En als u uw pc 's nachts uitzet, doet u dat dan ook? Er gebeuren zeker 's nachts dingen op de server, zoals back-ups, updates, enz ...
Vriendelijke groeten
Probleem van verlies van verbinding tussen de pc en de server, servercrash: bestanden worden gedurende een bepaalde tijd op serverniveau als open gemarkeerd. Ik wed dat als je "bestanden / krijg schrijftoegang", er staat dat jij degene bent die het bestand heeft geopend.
Ik blijf geloven en adviseren dat een gezonde levensstijl in de informatica is om je machine 's avonds uit te schakelen nadat je de software correct hebt afgesloten.
Het kan ook zijn dat hij tijdelijke bestanden heeft achtergelaten tijdens een "niet erg schone" afsluiting
Ze zijn te zien door de verkenneroptie "toon verborgen bestanden" te activeren, ze worden voorafgegaan door een "~"