Witam wszystkich, od kilku dni wracam z solidworkiem. Minęło 10 lat, odkąd tam jestem.
Odkrywam mechanika Soudé, który jest świetny. Ale mam problem, chciałbym, aby ostateczne wymiary zewnętrzne, po umieszczeniu profili na miejscu, były wymiarami szkicu. Jednak w przypadku cięć ukośnych ostateczny wymiar wystaje poza wymiar szkicu,
Załączam zrzut ekranu na wypadek, gdybym nie wyraził się jasno.
Czy mógłbyś mi pomóc upewnić się, że mój wymiar szkicu jest przestrzegany? Czy jest to możliwe, czy jest to normalne i w tym przypadku to do mnie należy uwzględnienie przeregulowań profili w moich wymiarach szkicu?
Proszę bardzo, zrozumiesz, że nie jestem profesjonalistą, brakuje mi słownictwa, ale twoja pomoc byłaby mile widziana.
Przekrój profilu ("Rura NF EN 10219" w przykładzie) jest zdefiniowany przez szkic wyodrębniony z biblioteki profili (z rozszerzeniem SLDLFP, domyślnie w C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS (3)\lang\english\weldment profiles). Ten szkic służy do "przechodzenia" przez kontur konstrukcji, który sam w sobie jest zdefiniowany przez szkic (Szkic1). Jest to początek szkicu profilu, który jest używany jako punkt pokrywający się z konturem. W przypadku profilu kwadratowego lub prostokątnego początek układu współrzędnych jest często punktem środkowym przekroju, stąd uzyskany wynik... Domyślnie: początek w środku
Wystarczy edytować szkic profilu, aby przesunąć przekrój i zlokalizować początek układu współrzędnych na jego zewnętrznej krawędzi. W ten sposób szkic konspektu będzie pasował do zewnętrznego kształtu konstrukcji. Po modyfikacji: początek układu współrzędnych na zewnętrznej krawędzi
W funkcji "Elementy spawane mechanicznie" znajduje się sekcja "ustaw swój profil". Po prostu wybierz wyświetlany punkt i ustaw go na szkicu tak, aby Twój profil znajdował się po żądanej stronie!
Potwierdzam komunikat @contact_168musisz edytować funkcję spawania mechanicznego i ustawić profil na istniejących punktach (patrz zdjęcie).