SolidWork versteksnede en afmetingsschets

Hallo allemaal, ik ben alweer een paar dagen terug bij solidwork. Het is 10 jaar geleden dat ik er ben geweest.

Ik ontdek de Soudé-monteur die geweldig is. Maar ik heb een probleem,  ik zou graag willen dat de uiteindelijke buitenafmetingen, zodra de profielen op hun plaats zitten, de afmetingen van de schets zijn. Bij versteksneden steekt de uiteindelijke afmeting echter uit de afmeting van de schets,

Ik plaats een screenshot voor het geval ik mezelf niet duidelijk heb gemaakt.

Kunt u mij helpen ervoor te zorgen dat de dimensie van mijn schets wordt gerespecteerd?   Is het mogelijk of is het normaal  en is het in dit geval aan mij om rekening te houden met de overschrijdingen van de profielen in mijn schetsafmetingen?

Ziezo, je zult begrepen hebben dat ik geen professional ben, ik heb geen woordenschat, maar je hulp zou welkom zijn.

Bij voorbaat dank

8utyw9urkc.jpg

Hallo

Het gedeelte van het profiel ("Tube NF EN 10219" in uw voorbeeld) wordt gedefinieerd door een schets die is geëxtraheerd uit een profielbibliotheek (met SLDLFP-extensie, standaard in C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS (3)\lang\english\weldment profiles).
Deze schets wordt gebruikt om de contouren van de structuur te "doorkruisen", die zelf wordt gedefinieerd door een schets (Schets 1).
Dit is de oorsprong van de profielschets die wordt gebruikt als een punt dat samenvalt met de contour.
Voor een vierkant of rechthoekig profiel ligt de oorsprong vaak in het midden van de doorsnede, vandaar het resultaat dat u hebt verkregen...
Standaardinstelling: oorsprong in het midden

Bewerk eenvoudig de profielschets om de sectie te verplaatsen en de oorsprong aan de buitenrand te lokaliseren. Op deze manier komt de schets van de omtrek overeen met de buitenvorm van de structuur.
Na wijziging: oorsprong aan de buitenrand

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

In de functie "Mechanisch gelaste elementen" is er een sectie "positioneer uw profiel". Kies gewoon een weergegeven punt en plaats het op de schets zodat je je profiel aan de gewenste kant hebt!

5 likes

In p.j een vangen.

capture.jpg
4 likes

Ik bevestig het bericht van @contact_168 je de mechanisch gelaste functie moet bewerken en het profiel op de bestaande punten moet positioneren (zie afbeelding).

Als de punten niet bestaan, bewerk dan gewoon het @m.blt-methodeprofiel en voeg punten toe waar je wilt, en laad het profiel vervolgens opnieuw in de kamer (plaats een ander profiel, valideer en plaats het oude terug.

Ondertussen zie ik dat de bug om berichten te plaatsen nog steeds aanwezig is aangezien mijn vorige bericht weer verdwenen is in een wereld //.

En gedurende deze tijd verschenen er 2 antwoorden.

5 likes

Hallo sbadenis,

Ja, ik had inderdaad hetzelfde probleem voor mijn bericht dat ik opnieuw moest lanceren! Blijkbaar is deze bug nog steeds aanwezig!!!!!

2 likes