Hallo, ik moet op SW 2016 een metalen trap op een huis getekend. Omdat ik de trap moet maken, wil ik, als de tekening klaar is, alleen de trap behouden. Ik begin met het tekenen van het huis en dan de trap. Als ik verder ga met de montage, lijkt het me ingewikkeld, omdat ik het huis moet zien voor punten om het aan te pakken. Ik hou er niet zo van om een onderdeel in de assembly te maken, omdat de SW-commando's niet hetzelfde zijn. Heb je een ander idee?
Aan de andere kant heb ik rasptreden. Als ik het echt wil, wordt het plan erg zwaar zodra ik alle gaten heb gemaakt. Heb je een ander idee?
Het overkomt me in de gedeeltelijke ontwerpmodus om nokken of plaatwerk te moeten wissen. Soms, door er 1 te verwijderen, worden andere gewist. Is er een manier om de links te verbreken en alleen de gevraagde baas te kunnen verwijderen?
Het ideaal voor mij is om in de montage te tekenen, dit distantieert de trap van de omgeving, weerhoudt je er niet van om je vast te houden indien nodig (link) of de opening te meten om te benaderen via de tekening in de kamer (zonder enige link naar de AS) En dan weer in elkaar zetten voor de trap voor mij of de hele trap in een kamer (naar mijn mening minder schoon) Is het voor het raspen handig om de gaten vierkant te tekenen? Zo ja, geen keuze, zo niet volume van de trede (met één of 2-3 vierkante gaten indien nodig voor mesh-weergave) Ten slotte, voor het verwijderen van een functie die anderen verwijdert, kunt u de ouder-kindrelaties van een functie zien: https://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_Parent_and_Child_Relations.htm?verRedirect=1 En als het niet mogelijk is om de link te verbreken in plaats van de functie te verwijderen, mogelijkheid om de hoofdtekst te verwijderen als deze niet is samengevoegd. (maar niet super schoon)
Hartelijk dank. Ik zal proberen te ontwerpen in de montage. Nog een vraag. Ik ga de trapbomen in een U-vorm tekenen en dan de palen plaatsen die in de trapbomen worden geschroefd. Is het naar jouw mening mogelijk dat wanneer ik de paal plaats, de piercing in de stringer klaar is. Ik denk niet dat het in dezelfde operatie wordt gedaan.
Over het algemeen geef ik er de voorkeur aan om de piercings zelfstandig te doen in de 2 kamers. Er is de mogelijkheid om via de gereedschapskist de schroef in te steken en het gat zelf te laten maken (premium memory licentie) of om de boorfunctie in de assemblage te doen en door te geven aan de onderdelen) Maar schoon vind ik het niet en uit ervaring crasht het vaak dit soort functies.
Ik heb SW geïnstalleerd op 2 computers (en ik ben de overdracht van de licentie) Ik heb een HP plotter Op een computer werkt alles prima. De twee computers staan in hetzelfde kantoor. Printen gebeurt via wi fi via dezelfde box Op de andere, als ik wil afdrukken, kom ik alleen in het printerdialoogvenster, maar niet verder. Ik moet door e tekening gaan om af te drukken. Natuurlijk heb ik de tracker verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt. Ik weet niet echt waar ik moet zoeken. Heb je een aanknopingspunt?
Hallo, @ste_pau Ter herinnering: een forum is geen chat en vereist organisatie. Deze laatste vraag heeft geen relatie met het oorspronkelijke onderwerp, dus het is beter om een nieuw onderwerp te openen. Ja, om ze te dissociëren Bedankt.