Ik maak een onderdeel met een of twee exemplaren van een krik.
Ik dacht erover om een herhaling te doen en vervolgens het aantal herhalingen te veranderen in 1, maar SolidWorks 2014 geeft me een fout: een beetje vervelend om een rode boom te hebben!
Als het zich in een kamer bevindt, kunt u de functie "Volume/oppervlak verwijderen" gebruiken en een van de 2 aansluitingen in de configuratie verwijderen waar er maar één is!
Bedankt voor de andere 2 oplossingen, maar het is volkomen logisch om de herhaling te verwijderen!
Wat me stoort, is dat ik tijdens het tekenen het aantal keren wilde laten zien: door het echte aantal van de herhaling te hebben, zou het gemakkelijker zijn! (en dat is waarschijnlijk de reden waarom ik een herhaling in één keer wilde).
Ik zou een oplossing hebben, maar op Creo , want ik weet niet of het op SW is gedaan.
Wanneer we een herhaling doen, kunnen we bepaalde gebeurtenissen deselecteren die we niet nuttig vinden, dus in jouw geval als je een herhaling van 2 doet en je deselecteert de 2e cilinder, zou het kunnen werken
Voer een "parallelle" boorfunctie van uw cilinder uit. En zet het in je herhaling. In uw tekening voegt u discreet een "Symbool voor boren" in en wijzigt u de opmerking in "x cilinder"
@Tomalam: dit is een functie die ook bestaat in SolidWorks, maar als ik een gebeurtenis verwijder, vertelt Solid me dat het onmogelijk is omdat het een herhaling is zonder herhaling!
@Pascal thuis in 2013 werkt het ook niet! Een kwestie van de opties van de functie? (zie afbeelding)
@Lucas
Ik waarschuwde dat het een hack was!!
Je maakt een kleine piercing ergens die je niet kunt zien (zoals Ø0,15) en deze piercing herhaal je met je jack repeat. In je tekening meet je deze met "Symbool voor boren". Het aantal entiteiten zal goed zijn en je vervangt de <DIM> in eerste instantie voor de piercing door "tartampion cilinder".
@Tomalam, zoals aangegeven door @David be3, kunnen voorvallen niet worden beheerd door configuratie, als ik een voorval verwijder, is het voor alle configuraties.
Een ander punt: als ik 2 keer voorkom zet en de tweede weglaat, krijg ik dezelfde foutmelding!