Solidworks 2013 - Een volume pluggen

Hallo

Ik heb een stuk in stapformaat.

Ik moet een gat een paar mm verplaatsen.

Ik had eraan gedacht om het volume (in oranje) te vullen om het gat na te kunnen bootsen.

Probleem:

1 - Mijn herinneringen aan mijn solidworks-training in IM 3 jaar geleden over dit onderwerp zijn te vaag en ik heb het moeilijk.

2- Er zijn meerdere oppervlakken in de omgeving

Is er een andere oplossing?

Zo niet, kan iemand mij helpen, alstublieft?

Jérôme

trou_a_boucher.jpg

Hallo

Wil je deze piercing flink uitstellen? Als het een paar mm is, drukt u op Invoegen/Gezichten/Verplaatsen. Het werkt slechts voor een tiende van de verplaatsing, zolang de oppervlakken naast dit gat niet te veel bewegen.

Probeer anders het gat Invoegen/Vlakken/Verwijderen te verwijderen door alle vlakken van dit gat te selecteren en de 2e optie "Discontinuïteiten verwijderen en opvullen" te selecteren. Afhankelijk van de kwaliteit van het originele onderdeel werkt het min of meer goed. Om er zeker van te zijn, kunt u een import disgnostisch maken, zelfs als uw onderdeel geen fouten lijkt te bevatten.

Als deze stap werkt, hoeft u alleen maar opnieuw te boren.

1 like

Ik moet 3 mm verschuiven naar de naaf hierboven. Deze oplossing is niet gelukt: "Kan de vlakken niet verplaatsen volgens de opgegeven parameters. Probeer de opgegeven afstand of hoek te verkleinen en/of de richting of as te veranderen."

Het is duidelijk dat ik niet geïnteresseerd ben in het verkleinen van de afstand...

De tweede oplossing werkte niet. "De vlakken konden niet worden ingevuld vanwege de geometrie"

Ik heb het toegepast voor de "complete" cilindrische vlakken en het werkte (zie afbeelding)

Zou dit een eerste stap kunnen zijn?

trou_bouche.jpg

Het kan een begin zijn, maar het moet je lukken om het af te maken! :/

Het moet worden erkend dat deze piercing niet de best geplaatste is om te worden verplaatst!

Probeer anders een gedraaid onderdeel te maken met het profiel van het gat, voer vervolgens Invoegen/Functie/Splitsen uit, waarbij u als aanpassingsgereedschap de aangrenzende vlakken selecteert die u wilt behouden. Dit volume wordt geleidelijk opnieuw in de juiste vorm gesneden.

Is het mogelijk om het onderdeel naar ons toe te sturen? In ieder geval de track waar het om gaat? Om dit te doen, verwijdert u het materiaal van alles eromheen om alleen het boren en de aangrenzende vlakken te behouden en op te slaan in STEP.

Daar ga je...

1684020_-_partie_superieure.stap

Welke versie van SolidWorks gebruik je?

2013

2013, ik zag net dat het in de titel van de vraag stond...

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, de enige die een correct, maar niet perfect resultaat geeft, is om het stuk met de piercing af te knippen en zijn bijna symmetrische vriend van de andere kant terug te enten.

De gezichten zijn niet perfect gewoon, waarschijnlijk als gevolg van onvolkomenheden tijdens opeenvolgende native/STEP-overdrachten.

Laten we eens kijken of het bij je past.

Ik laat je naar de details kijken als je vragen hebt

1684020_-_partie_superieure.sldprt

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/l-importation-de-fichiers-neutre-solidworks

Hiermee kunt u een import opnieuw opbouwen door een creatieboom opnieuw te maken

@+

Zie ook deze Rebuild tutorial

Er zijn verborgen of weinig bekende functies in de 3D-ontwerpsoftware SolidWorks. Het verwijderen van gezicht is een functie die al heel lang bestaat, maar niet veel gebruikers weten ervan. Kom en ontdek deze functie waarmee u meerdere problematische vlakken kunt corrigeren of functies van uw onderdelen kunt verwijderen. Een functie die voor iedereen te ontdekken is. - 

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/la-fonction-permettant-de-supprimer-la-face-dans-solidworks

@+