Solidworks 2013. Een STEP-bestand converteren naar Solid om materiaalverwijderingen uit te voeren?
Hallo
Twee oplossingen:
- Open en selecteer de stapextensie om je bestand te bekijken. en vervolgens "Opslaan"
- Selecteer, sleep en zet uw bestand neer in het SolidWorks-venster. en vervolgens "Opslaan"
Hallo
Standaard moeten de herstelopties van de STAP een vaste stof maken (als er een vaste stof in de stap zit)!
Wanneer u het STEP-bestand in SolidWorks opent, kunt u de opties invoeren (zorg ervoor dat u STEP selecteert in de lijst met bestanden en niet "alle bestanden")!
U kunt de STep (bijv. Notepad++) lezen met een teksteditor om erachter te komen wat er in staat.
@+
Hallo
Zodra het bestand is geopend zoals aangegeven door Raimanu, moet u een volumelichaam verkrijgen om uw materiaalverwijderingen uit te voeren.
Dus als je een model met alleen oppervlak hebt, gebruik dan de functie "Verdikken" in "Invoegen - Baas/Basis". Als u er niet direct toegang toe heeft, kunt u de functie "Diagnostiek" starten en de oppervlakken repareren die niet konden worden herbouwd. De reparatie kan "Automatisch" of "Handmatig" zijn, maar meestal vraagt SolidWorks u bij het openen van het Step-bestand om de functie "Diagnostic" te starten.
Vriendelijke groeten
Re
Als het bestand niet vertrouwelijk is, geef het dan aan ons door zodat we het kunnen testen.
@+
Re
Om mijn woorden af te maken, wordt de functie "Diagnose importeren" gestart door met de rechtermuisknop te klikken op de functie "Surface-Imported" in uw creatieboom. U kunt klikken op "Probeer alles op te lossen". Het werkt best goed.
diag_import.jpg
Bedankt voor je antwoorden., maar geen van hen werkt. :-(
Re
Dus er is geen vaste stof in de stap oorspronkelijk naar mijn mening!
Je kunt ons de stap niet laten passeren, denk ik!
Door niet beter te naaien?
Door de stap in Kladblok++ te openen, zal het u vertellen uit welke software het komt, het kan ons helpen het te begrijpen!
Nog een laatste vraag om u te helpen, wat is het "type onderdeel" (mechanisch, plaatwerk, linkse vorm, ....)?
@+
Het bestand is mogelijk beveiligd of beschadigd
Uiteindelijk zullen we ons jouw stap moeten aanreiken zodat we eraan kunnen werken.
Het is waarschijnlijk dat het nodig zal zijn om er een beetje handmatig aan te werken om de grenzen van de defecte oppervlakken te corrigeren om een gesloten volume en dus een volumelichaam te kunnen creëren.
In eerste instantie lijkt een eerste doorgang via de importdiagnose mij een uitstekend idee, zodra het grootste probleem op deze manier is verholpen zul je moeten kijken waar er nog ongemakken zijn en de geometrie handmatig corrigeren met oppervlaktefuncties totdat je alle gaten hebt gedicht
Hallo
Controleer in de importopties of "gebruik B-Rep projectie" is aangevinkt. Dit bevordert de volumecreatie.
Bestand -> open > selecteer Stap en vervolgens Opties.