Hallo, hier is mijn probleem: wanneer ik een onderdeel maak met een gevouwen basis in Solidworks en vervolgens maak ik een tekening en in de tekening plaats ik het in uitgevouwen toestand en ik wil afmetingen plaatsen, het toont me niet de juiste afmetingen, het zet me bijvoorbeeld 48.23 in plaats van 48, Bij voorbaat dank!
capture1.png
Hallo
Kunt u uw onderdeel en de tekening ervan in een ZIP-bestand zetten zodat we kunnen testen?
Hallo
Ik heb de indruk dat dit normaal is ;-) omdat het in uitgevouwen toestand de software is die de markering van de vouwen plaatst.
Logischerwijs moet het dit echter doen in relatie tot de neutrale vezel, die ongeveer in het midden van de dikte van het plaatwerk ligt (bij dunne diktes) en waarvoor ook rekening moet worden gehouden met de krimp bij de bochten (hoe zit het met de K-coëfficiënt)
Eenmaal gevouwen, moet de afmeting binnen of buiten de vouw zijn, afhankelijk van de keuze die je hebt gekozen als het bijvoorbeeld een geschetste vouw is. In uw geval moet de afmeting buiten de twee vouwen liggen.
Vriendelijke groeten
3 likes