SolidWorks 2014: symmetrie fout

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleempje met een onderdeel: symmetrie geeft niet het gewenste resultaat.

Ik voeg het bestand toe en verwijder de symmetrie (het staat in SolidWorks 2014). Heb je hetzelfde probleem?

Een oplossing?

tole_cisaille_de_rives.sldprt

Lucas

Het is het feit van het samenvoegen van je 2e baas dat je fout maakt, als je de samenvoeging verwijdert, werkt het.

1 like

Hallo

@Mathieu heeft gelijk, door de fusie te deactiveren en vervolgens door de 3 lichamen te symmetriseren en vervolgens te combineren, werkt het.

Maar er is nog steeds iets mis....

@+

Edit: anders door het symmetriseren van het hele lichaam, zelfs met fusie is het OK!

1 like

Het is me gelukt om het te doen zonder de fusie van je 2e baas te verwijderen.

Re

In plaats van het gezicht in de baas te selecteren, is het me ook gelukt door een hoekpunt te selecteren!

Edit: dit verklaart trouwens waarom symmetrie zo wordt berekend, omdat het naar het betreffende vlak gaat, dus je moet een punt selecteren in plaats van een vlak.

@+

1 like

Ik was vergeten, als je je 2e baas doet, zeg je dat hij naar het gezicht van je onderdeel moet gaan (dus in één richting) iets waar je symmetrie geen rekening mee kan houden omdat het een vacuüm is.

Tenminste, dat is wat ik denk!

Ja, zoals Mathieu ANGER zegt, is het einde van de extrusie ingesteld op "tot aan de oppervlakte"

In symmetrie gaat het zo ver als dit oppervlak

Dit is het deel dat werkt door deze optie te verwijderen en in plaats daarvan blinde extrusie te gebruiken

tole_cisaille_de_rives2.sldprt
2 likes

Hallo

Een idee trouwens, waarom zou je de plaatwerkfuncties niet doornemen:

- Plaatwerk gebogen op de rand, met het "scheur" inkepingstype als u geen interval wilt.

- "Symmetriseer" vervolgens de vouw.

Zie bijgevoegd bestand

Vriendelijke groeten

tole_cisaille_de_rives3.sldprt
3 likes

Het waren inderdaad de omstandigheden aan het einde van de eerste baas die het probleem waren!

Bedankt allemaal!