SolidWorks 2014 & MyCADTools: LocalHelp bij de opening

Hallo

Zoals vermeld in de titel, zou ik graag willen weten hoe ik LocalHelp kan krijgen wanneer SolidWorks 2014 wordt geopend.

Momenteel moet ik erop klikken in de MyCAD-tools zodat het in het taakvenster verschijnt, en vervolgens op het tabblad LocalHelp van het deelvenster klikken om het te openen!

Als ik de eerste stap al zou kunnen vermijden, zou het goed zijn: dat het tabblad bestaat zonder noodzakelijkerwijs actief te zijn.

En als we LocalHelp kunnen weergeven wanneer SolidWorks start, hoe doen we dat dan?

Bedankt.

Hallo

Antwoord gegeven door @JMSAVOYAT hier:

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/ouverture-localhelp

@+

5 likes

Re

Ik heb misschien iets te snel geantwoord, want ik kan de aangepaste ToolBar 2013 niet vinden zoals aangegeven @jmsavoyat in zijn antwoord????

@+

4 likes

Inderdaad, ik had ook aan deze vraag meegedaan!

Ik kon het ook niet vinden, is dit een menu in SolidWorks?

Re

Er moet een onoplettendheid zijn in de MyCadTools-installatie omdat er in de installatiemap een CustomToolBar-map is, maar zonder .exe?

@+

4 likes

Re

Ok gevonden, de customtoolsbar moet worden geactiveerd in de SolidWorks-invoegtoepassingen!

@+

6 likes

Hallo meneer Prior

er is een myCADtools-tool "CustomToolbar" waarmee u tools kunt koppelen aan een SW-evenement

Activeer bijvoorbeeld een macro voor elke documentrecord 

Of voer in uw geval LocalHelp uit elke keer dat u SolidWorks opent

bekijk de documentatie van CusomToolbar

10 likes

Hallo

@Coyote en @Lucas is er geen sprake van vergissingen in de laatste opstelling. Je moet de invoegtoepassing in SolidWorks controleren!

Daarnaast is de uitleg te vinden in de documentatie !! :-)

Documentatie kan apart worden gedownload, net als alle handleidingen voor de myCADtools-tools op de myCADservices-website.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo jmsavoyat,

Interessant deze CustomToolBar, slechts twee kleine vragen waar ik het antwoord niet op vond in de help:

- Waar vind ik de beschrijving van de evenementen waarop het mogelijk is om een macro te activeren? niet gemakkelijk om je weg te vinden tussen FileSaveAsNotify, FileSaveAsNotify2, enz...

- Hoe sla ik onze CustomToolbar op om te delen met andere gebruikers? Kortom, ik zou deze balk willen opzetten en al mijn medewerkers dezelfde laten gebruiken.

Vervolg van mijn vragen in http://www.lynkoa.com/forum/mycadtools/customtoolbar-pour-aller-plus-loin