Solidworks 2015, hoe te bouwen met behulp van profielresten

Hallo allemaal. Ik begin met solidworks en langzaam ga ik vooruit, dus bedankt voor je toegeeflijkheid, maar je moet beginnen. Mijn probleem, ik wil de weergave van een terras tekenen. Hiervoor heb ik mijn houten profielen gemaakt en gebruik ik de gelaste constructiefunctie. Het probleem is dat de software het profiel op het hele oppervlak van de schets plaatst, terwijl het in werkelijkheid 6 meter lang is. Natuurlijk kan ik het profiel splitsen, maar het wordt een gascentrale. Kan iemand mij vertellen hoe ik de software het profiel dat uit de schets komt kan splitsen om het als eerste element tijdens een lineaire herhaling te positioneren. Nou, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Fijne dag allemaal.

Hallo

In feite zou je een onderdeel moeten maken (buis 60,3 ep 2 mm, ik denk met 6 m lg) door het alleen te tekenen, het vervolgens in je assemblage te plaatsen en dan je herhaling te doen zoals je wilt.

1 like

Bedankt, cobra, ik heb het al geprobeerd, maar het is niet erg praktisch. Ik weet niet of je bijvoorbeeld ooit parket hebt gedaan, maar als je je laatste plank snijdt, gebruik je het schroot om opnieuw te beginnen enzovoort. Dat is wat ik op een eenvoudige manier zou willen kunnen doen. 

We kunnen een familie van toneelstukken maken als je het weet.

Hallo

Ik zie niet in welke native functie van SolidWorks je dat zou kunnen doen.

De twee oplossingen die ik zie zijn om een macro door te nemen of om een Excel-sheet door te nemen (het is soms gemakkelijker) waarin je met formules de regels definieert voor het knippen en hergebruiken van het schroot of de restjes.

Het is niet gemakkelijk, want als je een bepaalde harmonie wilt, moet je soms de stortkoker twee of drie rijen verder plaatsen en bovenaan staan, ofwel onderaan (of aan de rechterkant of aan de linkerkant), afhankelijk van hoe het installatieprogramma werkt.

Dat gezegd hebbende, is het in Excel eenvoudig om de meest complexe regels te definiëren die u wilt.

Het oude gezegde zegt ALS dan Zen Maar valt ;-)

U kunt zelfs uw cellen met drie kleuren kleuren en de lay-out van uw vloer rechtstreeks in uw vel simuleren.

Een andere mogelijkheid in Excel is om VBA te gebruiken, wat een flexibelere programmering mogelijk maakt.

Vanuit het Excel-bestand kunt u uw plannen direct onder SW beheren. Onze collega's zullen u vertellen hoe u dit moet doen.

Vriendelijke groeten

Bedankt jongens, in feite vond ik het eenvoudiger (denk ik) Ik tekende mijn eerste messen om het herstel van de sneden te beheren, daarna paste ik me aan volgens mijn twee eindvlakken en uiteindelijk maakte ik een lineaire herhaling en resultaat aan de bovenkant. Er zijn zeker eenvoudigere dingen, maar het doet zijn werk. Nogmaals bedankt voor uw tussenkomsten, want alleen al het praten over uw probleem met een derde partij leidt er vaak toe dat u zich laat inspireren door de antwoorden om de oplossing te vinden. Fijne zondag voor jou.

1 like