Solidworks 2020 SP1 stabiel genoeg?

Hallo lieve collega's,

Is iemand van jullie al overgestapt naar SW 2020?
Zo ja, vind je het stabiel genoeg voor een SP1?

Meestal wacht ik op SP2 om de posities bij te werken, maar aangezien 2019 een korter jaar was dan de andere :-) we zijn nog steeds in SW 2018 en ik zou profiteren van het dieptepunt om te updaten.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Vriendelijke groeten.

Steen.

1 like

Hallo Beste collega ;-) Beste Pierre S

Wat betreft stabiliteitsproblemen, het is erg moeilijk te beantwoorden, want gezien het indrukwekkende aantal functies van de software, als je degene met een BUG niet gebruikt, zie je niets.

Ik geloof dat we deze verhalen van instabiliteit de nek moeten omdraaien door te begrijpen hoe nieuwe versies worden gemaakt.
In een nieuwe versie kunnen alleen nieuwe functies theoretisch onderhevig zijn aan BUGS. Omdat SW een veelheid van kleine programma's is die worden geactiveerd (die worden genoemd) op basis van wat je doet en programma's die niet zijn gewijzigd door de nieuwe functies, worden niet aangeraakt of zelfs opnieuw gecompileerd. Dus als de plaatwerkmodules geen nieuwe functies hebben, is er geen risico op bugs.

Maar het blijft heel theoretisch en onbeslisbaar, daar ben ik het mee eens ;-)

Bovendien, als je de twintig twintig hebt, betekent dit dat je in onderhoud bent en dat je in geval van een bug gegarandeerd volledige hulp krijgt, zelfs als je terug moet naar 2019 SP5. Dus het leven is mooi  ;-)  ;-)   behalve voor degenen die het openbaar vervoer nemen.

Dus voor jou om over te schakelen naar SW 2019 SP5 en als je tijd hebt over te schakelen naar  twenty twenty SP2 of hoger. Vooral als uw bedrijf de nieuwe functies niet nodig heeft.

Een update op een enkel werkstation duurt 20 minuten en wordt dus in de loop van het jaar gevonden.

Vriendelijke groeten
Steen

5 likes

Hallo 

Ik had dezelfde redenering als Zozo_mp met betrekking tot de stabiliteit van updates, d.w.z. dat mogelijk alleen nieuwe functies waarschijnlijk buggy zijn. Daarom heb ik vorige week de 2020 SP1 versie geïnstalleerd.

Voorlopig geen probleem om te betreuren. (Als deze recensie zinvol is met slechts één week gebruik)

Kanton Gauthik

1 like

Hallo

Thuis wachten we nog op in ieder geval de SP3.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Als het is om naar versie N te gaan, gewoon omdat het de laatste is en er geen specifieke verbetering is die voor jou nuttig zal zijn, wacht ik af.

1 like

Wat kan ik zeggen behalve ALLEMAAL HETZELFDE, ik heb net de 2019 SP05 geïnstalleerd en ik test in de 1e op het 2e werkstation voordat ik het op de belangrijkste doe (wanneer je kunt) een test-pc in feite ^^

Goedenavond.

1 like

Hallo allemaal,

Bedankt voor je feedback,

Mijn idee was vooral om de update aan de serverkant (EPDM) te doen tijdens een periode van slapte, omdat het niet eenvoudig is om een slot te vinden waar het het ontwerpbureau niet te veel stoort en al het andere (niet vinden in 2019 :-( ).
Vooral omdat de update aan de serverzijde langer en "complexer" is dan die van de werkstations (zoals ZozoMP zegt, ongeveer 20 minuten), dus als ik het maar één keer kan doen, ben ik er niet tegen.

Dus ik weet niet zo goed wat ik ga doen.

Hallo

Persoonlijk wacht ik altijd op SP2 of SP3 voordat ik het op de server installeer. Als algemene regel gebruik ik van de feestdagen om op een dag te komen om de update in te stellen. Maak vooral BACK-UPS voordat u iets installeert!!

Jerome

3 likes

Hallo

Van onze kant wachten we nog steeds op de SP5. Je praat alleen over een bug over de evoluties, ik kan je vertellen dat dit niet het geval is. Voor Solidworks PDM bijvoorbeeld, in 2019 SP5, slaagden ze erin om sinds 2009 een bug te maken op de native zoekkaart van de tool (deze bug was niet aanwezig op de 2019 SP4). Net zoals ik al instabiliteiten heb gezien die verband houden met een verandering in de methode om vlakken te selecteren voor "bijsnijden" in het oppervlak (gebiedsbeperkingsfunctie).

Dus de enige manier om er zeker van te zijn dat u het juiste gedrag zult hebben, is door de functies die u regelmatig gebruikt op representatieve bestanden te testen (aangezien het onwaarschijnlijk is dat alle functies van de software worden gebruikt) en te kijken of ze conversie ondersteunen.

Als u PDM gebruikt, zorg er dan voor dat u het conversiehulpprogramma gebruikt en het gedrag op een kleine batch bestanden test om er zeker van te zijn dat er geen problemen zijn voordat u ze implementeert. Normaal gesproken, wat u ook doet, maakt het hulpprogramma een back-up van het originele bestand (geïdentificeerd bak_xxx), verwijder dit achtervoegsel gewoon als het geconverteerde bestand ooit fouten vertoont (bijwerking, u zult eindigen met een niet-geconverteerd bestand).

2 likes

Van mijn kant werk ik alleen aan SP5. We hebben al genoeg crashes om er meer toe te voegen!

Maar ik kan de dappere mensen die het gips van de eerste versies afvegen niet genoeg bedanken om ons de stabiliteit van een SP5^^ te bieden

4 likes

Hallo

Om je op de hoogte te houden kan ik de 2020SP1 versie testen via de SolidWorks site waarmee je via de internetbrowser (https://my.solidworks.com/try-solidworks) kunt testen.
Op dit moment heb ik geen nieuwe problemen gevonden, wat al niet slecht is, en sommige reconstructiebugs zijn verdwenen (maar er kunnen nieuwe zijn).
Aan de andere kant is er geen mogelijkheid om EPDM te testen met deze oplossing, maar je kunt wel premium functies testen die je niet per se hebt.

Dus ik denk dat ik de update doe.

Hallo 

Een korte vraag over licenties. Is de overstap van 2019 naar 2020 betaald of is het aan de keuze van de gebruiker en inbegrepen bij de reseller? 

Hoi allemaal

@charleslr om van de ene versie naar een hogere versie te upgraden, moet u in onderhoud zijn, wat niet gratis is.

Om u op de hoogte te houden, SW2020 SP01 is gedurende 5 dagen geïnstalleerd op alle EPDM-werkstations en -servers en er zijn momenteel geen blokkeringsproblemen te betreuren.

Aan de andere kant zijn er nog steeds enkele storingen (EPDM / Office-integratie werkt niet en enkele weergavebugs.)

Nu moet ik nog uitzoeken wie het beste antwoord gaf :-)

1 like

Hallo Pierre S

Ongeacht uw dilemma waar we mee sympathiseren, kunt u het volgende doen omdat we denken dat er een bug is voor de beste antwoorden op het forum. (zie het onderwerp over het onderwerp)

Kun je een opmerking maken en dan pas het juiste antwoord selecteren. Als gevolg hiervan geeft het u niet het antwoord.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo allemaal,

iemand weet hoe ik een bug aan SW kan melden, omdat ik het niet kan vinden op het SW-klantenportaal?

Hallo

Ik vraag me af, hoe kan SP1 worden verbeterd als niemand ze installeert?

Ook wordt in verschillende berichten hierboven gezegd dat alleen nieuwe functies onderhevig kunnen zijn aan bugs....

Maar hoe zit het dan met de bekende, erkende, reproduceerbare bugs die SW al bijna 10 jaar met zich meesleept?

Hoe komt het dat weergavestatussen in elkaar overlopen? (RPD)

Hoe komt het dat symmetrieën nog steeds zo in de war zijn?  (SPR)

Hoe komt het dat de afmetingen verspringen op de doorsnedes van de tekeningen?

Hoe komt het dat de gereedschapskist nog steeds zo veel verknoeit? Zelfs met de standaardinstellingen?

Hoe komt het dat wanneer je een profiel in een gelaste constructie verandert, je alle refs verliest

Hoe komt het dat we veel tijd per dag doorbrengen voor een "solidworks reageert niet"-venster?

Hoe komt het dat als je me een nieuwe pc met I9 op 5,3 Ghz met 64 GB RAM DDR4 ECC + quadro op 4000 € gecertificeerde drivers met een vers geformatteerde Windows 10 waarop je alleen SW en zijn prerequ, ik hang een SW2019SP5 met alle standaardinstellingen en ik laat je crashen in minder dan 3 minuten toptijd en ik kan een dozijn demonstreren reproduceerbare bugs die al zijn gemeld aan Visiativ en Avénao op eerdere versies...

Als een klant deze observatie doet op een machine die ik heb ontworpen, stel ik mezelf in vraag en zoek ik oplossingen voor deze problemen voordat ik erover nadenk om een nieuwe functie toe te voegen.

Anders commerciële aankondiging op nieuwe versies:

Waarom wordt er gezegd dat tekeningen in 2019 veel sneller openen dan in 2018 terwijl het helemaal niet waar is. (Ik heb de migratie alleen daarvoor gedaan)

In 2020 staat in de verkoopbrochure dat Europarlementariërs in 1 flits openen! Heb je het geprobeerd? Ik vertrouw het niet meer.

Kortom, van mijn kant denk ik dat we helemaal opnieuw moeten beginnen en opnieuw moeten beginnen met een STABIELE versie van Solidworks, want hoe meer de jaren verstrijken, hoe meer het crasht en de feedback die we doen die ons in feite veel tijd kost, wordt niet in aanmerking genomen.

2 likes

Hallo

Geen crashes meer dan bij de 2019 SP5. Sommige problemen die dateren uit de V2006 en 2019 lijken te zijn opgelost. Het lijkt echter veel minder vloeibaar te zijn. Nog te bevestigen. Geavanceerd gebruik van gelaste constructies, plaatwerk en speciale machines. 

1 like

Hallo, wat de Europarlementariër betreft, is de 2019 precies het tegenovergestelde, er is een voorsprong nodig om te openen en opnieuw op te bouwen in vergelijking met de 2018, dus onvermijdelijk als we naar 2020 gaan en deze hebzucht corrigeren, zal het sneller zijn hihihih

En ik ben het er helemaal mee eens om te beginnen met een "bijna 0" -versie, te buggy van jaar tot jaar in plaats van schoon te doen en dit nieuwe beleid om updates te verkopen in plaats van een stabiele versie. (en schoon)

4 likes

Hoi allemaal

Zoals velen raad ik ook aan om van tevoren back-ups te maken (als ze ook werken) en je "stabiele" versies te bewaren waarvan je de miniproblemen onder de knie hebt.

Van mijn kant had Visiativ me in 2018 verteld om de 2018-versie SP00, SP01 te installeren... Het was erg ingewikkeld om te beheren, omdat zelfs de basisfuncties niet goed werkten. Ik had het advies van de verkopers van Visiativ, de heer SABIANI, niet moeten opvolgen en eerst een SP05-versie uit 2017 moeten installeren (advies van de toenmalige technici van MyCadService).

De 2020-versie is niet ontsnapt aan de nieuwe instabiliteiten van de basisfuncties.

Tot slot raad ik ook alleen de SP05-versies aan.

Gildas