Ik heb een familie van onderdelen gemaakt die heel goed werkte, ondanks het relatief hoge aantal configuraties (16) en afgeleide configuraties (van 1 tot 13) dat het beheert.
Maar de laatste tijd is het onmogelijk om de familie van onderdelen te bewerken omdat Solidworks me het volgende bericht stuurt:
Terwijl ik ontwerp op een computer die duidelijk geen geheugenprobleem beschikbaar heeft: HP Z600 - 24GB RAM.
Zo ziet het eruit met Solidworks open en het deel met de open familie:
Ik heb geprobeerd de Excel van de familie extern op te slaan met het idee om mijn wijzigingen aan te brengen en vervolgens naar dit bestand te verwijzen in de configuratie van de familie van onderdelen, maar het wil de familie niet opslaan in XLSX, geen foutmelding maar ook geen bestand gemaakt...
Ik drijf een beetje af over Office 365. Blijkbaar zijn er 2 soorten Office 365: - een die alleen online is (Apps-versie); - een die op de machine is geïnstalleerd. En voor SW is het de tweede die nodig is, wetende dat het natuurlijk niet dezelfde prijs is.
Om @Dxmax te beantwoorden, ga ik ervan uit dat u uw machine uit en weer aan hebt gezet. Heb je geprobeerd het op een andere machine te openen? Welke versie van SW?
Als je net gemigreerd bent, kan het ook zijn dat het Excel-formaat is gewijzigd (van xls naar xlsx).
Wat me opviel tijdens mijn 2014 ->2020 switch is dat SW alle configuraties opnieuw berekende bij het invoegen van een bibliotheekfunctie.
Wat er gebeurt, is dat SW de bibliotheekfunctie converteert naar de 2020-versie voordat de geselecteerde functie wordt geïmporteerd en uiteindelijk is het vreselijk lang.
Ik was genoodzaakt om al mijn bibliotheekfuncties opnieuw te openen en te registreren in 2020 (in de praktijk was het 2019: SW2020 verteert de functies die in V2019 zijn vastgelegd goed, maar niet die in V2014).
Een paar goede uren plezier in perspectief...
In het slechtste of slechtste: open uw bestand opnieuw met de versie van SW die in orde was, sla de artikelfamilie lokaal op in Excel, verwijder de configuraties, open in V2020, importeer de onderdeelfamilie opnieuw. Logischerwijs zou het moeten werken.