Hallo... 
Ik ben net terug van de psychiater aan wie ik mijn frustratie over de TTL2026 vertelde...
Hij vertelde me:
Ik wil je graag helpen, maar ik begrijp niets van deze lijst met Solid dingen en... Oh! Onze sessie eindigt hier. Dat is 120€ alstublieft.
Dus ik kom mijn gevoelens uitpakken op het forum...
Toen de TTL2026 openging, was ik super enthousiast  om een idee voor de tekeningen te posten dat voor mij het beste idee was dat ik ooit heb gehad...
 om een idee voor de tekeningen te posten dat voor mij het beste idee was dat ik ooit heb gehad...
Onnodige details van het verhaal
Nee, maar het is echt niet handig om dit deel te lezen...
[het beste idee dat ik ooit heb gehad...] Net nadat hij een vriend die een beetje dronken was had voorgesteld om de wenteltrap van zijn gebouw af te skiën... wat een heel slecht idee bleek te zijn... Dus dit idee voor de TTL2026 is echt het beste dat ik heb gehad... Geloof ik.
(Trouwens, mijn vriend is in orde, de dokter zei dat hij weer tekenen van hersenactiviteit heeft)
#JePlaisanteEvidemment

Het was een van de allereerste die ik gepost en toch lijkt niemand interesse te hebben in configuraties en weergavestatussen die op tekeningen worden toegepast :
Het idee is om de functies Configuratie en Weergavestatussen die beschikbaar zijn voor onderdelen en assemblages over te zetten naar tekeningen; de configuratie zou dan worden omgedoopt tot Samenstelling (wat naar mijn mening passender zou zijn).
Een compositie (configuratie) zou de verwijderde/niet-verwijderde status van elk blad vastleggen (een andere functie die moet worden toegevoegd). Een verwijderd blad wordt uitgesloten van het aantal vellen - het bladnummer wordt vervangen door */[aantal vellen] - en uitgesloten bij het exporteren van de tekening.
Weergavestatussen zouden dezelfde functie behouden door de verschillende combinaties van laagopties (zichtbaarheid, afdrukken), getoonde/verborgen status en weergavestijl op te slaan.
Het doel: meerdere soorten plannen beheren met hetzelfde tekeningbestand. Zoals wat:
- Businessplan in het Engels in pdf-formaat op basis van compositie 1 dat alleen blad 1 bevat (alleen blad 1 wordt niet verwijderd, weergavestatus 1 is ingesteld om alleen annotaties in het Engels weer te geven)
- Frans verkoopplan in PDF-formaat op basis van Composition2, hetzelfde als Compo.1 maar met een andere weergavestatus ingesteld om alleen annotaties in het Frans weer te geven)
- Engels PDF-plan op basis van Compo.3 dat alleen de bladen 1 tot en met 3 weergeeft, met Engelse annotaties
- DWG op basis van Compo.4 die alleen blad 4 weergeeft.
- Enz.
In plaats van het instellen van stuklijstopties toe te staan, kunt u met de Composition PropertyManager de exportopties definiëren door de exportindeling en naamgevingsconventie van het geëxporteerde bestand te kiezen.
Het spreekt voor zich dat deze nieuwe functie wordt ondersteund door het commando "Opslaan als PDF": in plaats van gebruikers te vragen te selecteren welke vellen ze willen exporteren, zouden ze worden gevraagd om de publicatie (configuratie) te selecteren die ze willen exporteren, met misschien de optie om te kiezen of een selectie van meerdere publicaties resulteert in meerdere PDF-documenten (de standaardoptie,  naar mijn mening) of een enkel document.
Wat denk je? Is dit idee zo erg?