Solidworks 3D-verbinding

Hallo allemaal,

Bij mijn bedrijf zijn we onlangs overgestapt van Solidworks 2016 SP.5 naar Solidworks 2017 SP.5.

Werkend in een groep waar Inventor 2021 de software is die door andere collega's wordt gebruikt, ben ik momenteel geïnteresseerd in de Solidworks 3D Interconnect-module om .ipt- en .iam-bestanden in te kunnen voegen in .sldasm-bestanden in Solidworks 2017.

Helaas werkt het niet en wanneer ik de manipulatie probeer uit te voeren, krijg ik het bericht bijgevoegd. En ik kon het bestand niet invoegen terwijl ik de link met de native link behield, waardoor ik de evolutie van het bestand aan de Inventor-kant kon volgen.

Heeft u een verklaring voor dit probleem, en met een beetje geluk een of meer oplossingen om mij aan te bieden?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

convertisseur_inventor_solidworks.png

hallo @C.Tel 

Ik ben er niet van overtuigd dat je de evolutie van het onderdeel na het invoegen via 3dconnect kunt volgen

maar ik kan het mis hebben

http://help.solidworks.com/2017/French/SolidWorks/sldworks/c_Importing-Exporting_SOLIDWORKS_Documents.htm?verRedirect=1

http://help.solidworks.com/SearchEx.aspx?q=3d+interconnect&nresults=5&sort=&version=2020&lang=French&prod=SolidWorks&context=LANG%3den%26NRESULTS%3d25

http://help.solidworks.com/2017/French/SolidWorks/sldworks/c_Import_Export.htm?verRedirect=1

@+ ;-)

Hallo

Ja, normaal gesproken is het mogelijk. Tot slot hoop ik dat ik me niet vergis: als ik het heb over het volgen van de evolutie, verwijs ik naar wat er te zien is op de demovideo hieronder:

https://www.youtube.com/watch?v=nUckD-_xq_U&feature=emb_logo

@+

@C.Tel 

Wanneer de video wordt afgespeeld, wordt het onderdeel vervangen of wordt het onderdeel geïntegreerd en gewijzigd 

Het deel dat op zijn plaats is, zal dus niet de evolutie volgen als iemand de basisshare wijzigt via een ander logboek

van wat ik zie, maar ik kan het mis hebben ;-)

@+ ;-)

3D Interconnect in- en uitschakelen

U kunt de 3D Interconnect-functie in- of uitschakelen in de SOLIDWORKS-software. Dit is standaard ingeschakeld.

3D Interconnect in- of uitschakelen:

1. Klik op Extra > Opties > Systeemopties > Importeren.
  2. Stel in het dialoogvenster Bestandsindeling in op  Algemeen .
  3. Schakel het selectievakje 3D-interconnectie inschakelen in of uit.
  4. Facultatief: Als u 3D Interconnect inschakelen selecteert , kunt u de volgende opties kiezen:
    • Maak een 3D Interconnect-functielink alleen in kamers. Voegt een 3D Interconnect-functiekoppeling toe aan het niet-native CAD-onderdeelbestand.
    • Verbreek de links van componenten als externe bestanden. Verbreekt de link van de 3D Interconnect-componenten en maakt het bijbehorende onderdeel of merk in een extern bestand. Als de optie niet is aangevinkt, is het bijbehorende onderdeel of assemblage een intern bestand (virtuele component).
  5.  Klik op OK.

PS

Na het zoeken en lezen hulp

Dus ja, het is misschien mogelijk????????

om te zien of het in werkelijkheid goed werkt ;-)

Om te proberen

Hallo

Ja, het is mogelijk, want het lijkt erop dat dit het doel is van de ontwikkeling van deze Solidworks 3D-verbinding.

En dit lijkt me des te meer mogelijk omdat het andersom werkt: ik kan een Solidworks-bestand opnemen in een Inventor-assembly in Inventor. En wanneer ik het Solidworks-gedeelte in SOolidworks bewerk, verandert het pictogram in de Inventor-creatieboom om me te vertellen dat ik het moet vernieuwen om de laatste updates te bekijken.

Voor het "om te zien of het in werkelijkheid goed werkt" en "om te testen", dat is precies wat ik deed voordat ik mijn eerste bericht stuurde: ik heb problemen en dus ben ik zo vrij geweest om de gemeenschap van dit forum te ondervragen.

Zijn er hier mensen die het probleem dat ik ervaar al zijn tegengekomen, en die vooral de verklaring en/of de oplossing zouden hebben?

Vriendelijke groeten.

C.Tel

Hallo

Ik heb geen PB met CATIA-imports in SolidWorks, als ik het CATIA-onderdeel in CATIA wijzig en het onder dezelfde naam op dezelfde locatie opsla, vertelt het me bij het openen in SolidWorks door een klein zwart recyclingsymbool op het onderdeelpictogram in de grafiek dat het onderdeel is gewijzigd en moet worden bijgewerkt.

Ik heb geen PB op een uitvinder onderdeel (.ipt) ik importeer het onder SW via 3Dinterconnect. Ik heb geen toegang tot inventor, dus ik kan de wijziging niet testen, maar het zou moeten werken.

Is uw versie van inventor nieuwer dan uw SolidWorks-versie ?

Solidworks 2017 leest bijvoorbeeld geen bestanden van CATIA V5-6-R2020.

Edit : Ik zag net Inventor 2021 naar mijn mening komt de PB uit uw Inventor-versie en te recent voor SW2017 

Kopie van SW 2017 en 2021 steun

1 like

Hallo

Ik moet inderdaad toegeven dat ik mezelf vragen begon te stellen en twijfels had over mogelijke incompatibiliteiten van bestandsversies, gezien de verschillen in versies tussen Solidworks (2017) en Inventor (2021) in mijn bedrijf.

U bevestigt mij dit en ik dank u daarvoor, want ik denk dat dat de verklaring is. Wat de resolutie betreft, denk ik dat er geen oplossing is zolang we hier deze kloof in de 3D-softwareversie hebben.

Bedankt.