Hallo
Als het de educ-versie van 2013/2014 is, is het normaal gesproken SolidWorks 2013 (dat compatibel is met Windows 8, maar niet met 8.1, wat niet betekent dat het niet werkt... U kunt de compatibiliteitsmodus proberen om het in het ergste geval uit te voeren... zie afbeelding).
Je moet controleren of de laatste in SP5 staat (menu? dan over... of om de eigenschappen van het uitvoerbare bestand in het detailtabblad aan te roepen, moet deze in versie 21.5.x.xxxx zijn). Als dit niet het geval is, kunnen we een update proberen (persoonlijk denk ik niet dat het het probleem oplost)
Aan de andere kant met de 2012/2013-versie (d.w.z. SolidWorks 2012)... Ik heb grote twijfels... maar als het eerder werkte... kunnen we eerst de compatibiliteitsmodus in Windows 7 proberen?
Ik begin liever met het framework. Het feit dat je al in Frameworks 4.5 zit, betekent niet dat het framework goed werkt. Updates van het besturingssysteem kunnen de registratie van sommige dll's heel goed "breken". Vooral als je van een service pack (Windows 8 naar Windows 8.1) gaat.
Allereerst zou u het 4.5-framework moeten verwijderen en alleen het 4.0-framework moeten installeren (de vereiste van SolidWorks 2013).
Als het nog steeds niet werkt, moet u proberen een "schone" verwijdering van solidworks uit te voeren... Hiermee bedoel ik:
- Registersleutels verwijderen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SolidWorks
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\SolidWorks
-Verwijder bestanden/mappen vanaf de eerste installatie of hernoem ze: C:\Program Files\SolidWorks Corp
C:\ProgramData\SolidWorks
C:\SolidWorks-gegevens
C:\Gebruikers\fantunes\AppData\Roaming\SolidWorks
Vereisten verwijderen en opnieuw installeren voordat SolidWorks wordt geïnstalleerd (Frameworks, VSTA, VBA, Visual C++)
Wees voorzichtig in het geval van een "schone" verwijdering, de installatie zal om het serienummer en een activering vragen, in het geval van een educ-licentie moet u mogelijk opnieuw om een serienummer vragen... Ik weet niet zeker of we een educatieve licentie kunnen overdragen en opnieuw activeren...
Succes
compat.jpg