Solidworks stopt met werken

Goedenavond allemaal, ik zal mijn probleem uitleggen. Ik heb solidworks in studentenversie 2012-2013, wanneer ik solidworks start, heb ik geen probleem, ik kan assemblages openen die ik al heb gemaakt, maar zodra ik een bestand maak - nieuw (om een onderdeel te maken), crasht de software en geeft "geen antwoord" weer.

Als iemand een oplossing heeft, bedankt.

In dit nieuwe jaar moet u het verzoek aan Solidworks opnieuw doen en de volledige installatieprocedure opnieuw uitvoeren door de versie 2013-2014 in te voeren

1 like

Hallo

Misschien moet je opnieuw worden geïnstalleerd of, zoals alain.erp zegt, de nieuwste versie installeren.

Normaal gesproken, wanneer de licentie verloopt, start deze vaak niet vanaf de snelkoppeling.

Hallo

Het is duidelijk dat het geen licentieprobleem is

- Controleer in de opties de locatie van uw sjabloonbestanden

"Standaardsjabloon" en "Bestandslocatie/Documentsjabloon" 

Als het niets verandert

- verwijder (of hernoem) de registersleutel "HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks\SolidWorks 2013"

Als dit uiteindelijk niets verandert, installeer SW dan opnieuw

9 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik heb de standaardlocaties gecontroleerd, maar er verandert niets, de registersleutel is gewijzigd en verwijderd, maar nog steeds dezelfde bug .. Ik heb Solidworks opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is er nog steeds. Wetende dat het voorheen heel goed werkte, maar ik gebruik Windows 8 en onlangs is er een update gemaakt, het probleem kan hier vandaan komen.

Goedenavond

Ter info, de versies van SOLIDWORKS die werken met een licentie-emulator zoals solidsquad worden geblokkeerd door Win 8.1 

Dus of het is een illegale versie of ga naar de leverancier van de genoemde software om te corrigeren en een geldige sleutel te hebben

De werking van SolidWorks 2012 is niet gecertificeerd met het gebruik van Windows 8 ... De update heeft de zaken misschien niet geholpen.

U moet proberen de vereisten (frameworks, C++, enz.) opnieuw te installeren om te zien of het probleem hiermee is opgelost

2 likes

Hallo

Gezien op een forum:

Geïnstalleerd .NET Framework 4.5
Geïnstalleerde updates EN optionele updates voor Windows7

Werkt nu. 

Dus aan iedereen met hetzelfde probleem: ik heb het gevoel dat het het kader was....

Hier: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1759946/solidworks-2013-file-crashes.html

Werkt het?

Ik zat al in net framework 4.5, dus het veranderde niets. Maar ik gebruik Windows 8.1, weet iemand hoe ik terug kan gaan naar Windows 8?

Om terug te gaan naar Windows 8 moet u al de map "Windows old" in de root van de schijf hebben. Maar dat is alles wat ik begreep

Zie de link voor welke versie EDUC vs welke versie van Windows:

http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html

Hallo

Als het de educ-versie van 2013/2014 is, is het normaal gesproken SolidWorks 2013 (dat compatibel is met Windows 8, maar niet met 8.1, wat niet betekent dat het niet werkt... U kunt de compatibiliteitsmodus proberen om het in het ergste geval uit te voeren... zie afbeelding).

Je moet controleren of de laatste in SP5 staat (menu? dan over... of om de eigenschappen van het uitvoerbare bestand in het detailtabblad aan te roepen, moet deze in versie 21.5.x.xxxx zijn). Als dit niet het geval is, kunnen we een update proberen (persoonlijk denk ik niet dat het het probleem oplost)

Aan de andere kant met de 2012/2013-versie (d.w.z. SolidWorks 2012)... Ik heb grote twijfels... maar als het eerder werkte... kunnen we eerst de compatibiliteitsmodus in Windows 7 proberen? 

Ik begin liever met het framework. Het feit dat je al in Frameworks 4.5 zit, betekent niet dat het framework goed werkt. Updates van het besturingssysteem kunnen de registratie van sommige dll's heel goed "breken". Vooral als je van een service pack (Windows 8 naar Windows 8.1) gaat. 

Allereerst zou u het 4.5-framework moeten verwijderen en alleen het 4.0-framework moeten installeren (de vereiste van SolidWorks 2013).

Als het nog steeds niet werkt, moet u proberen een "schone" verwijdering van solidworks uit te voeren... Hiermee bedoel ik:

- Registersleutels verwijderen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SolidWorks

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\SolidWorks

-Verwijder bestanden/mappen vanaf de eerste installatie of hernoem ze: C:\Program Files\SolidWorks Corp

C:\ProgramData\SolidWorks

C:\SolidWorks-gegevens

C:\Gebruikers\fantunes\AppData\Roaming\SolidWorks

Vereisten verwijderen en opnieuw installeren voordat SolidWorks wordt geïnstalleerd (Frameworks, VSTA, VBA, Visual C++)

Wees voorzichtig in het geval van een "schone" verwijdering, de installatie zal om het serienummer en een activering vragen, in het geval van een educ-licentie moet u mogelijk opnieuw om een serienummer vragen... Ik weet niet zeker of we een educatieve licentie kunnen overdragen en opnieuw activeren...

Succes

compat.jpg
1 like

Hallo

Hier is een link die de overgang van Windows 8.1 naar Windows 8 moet uitleggen

http://www.tomsguide.fr/faq/id-2917957/desinstaller-windows-revenir-windows-windows.html