Ik ben al een tijdje op zoek maar ik heb 2 problemen met mijn gelaste constructie modellering:
- Probleem met automatische lamellenverstelling:
Ik modelleer een portaal dat wordt beheerd door vergelijkingen die (bijvoorbeeld) het aantal lamellen tussen de hoeveelheden berekenen. Dus ik doe een lineaire herhaling van mijn eerste lat met een bepaalde afstand. Mijn probleem is dit: wanneer ik de lengte van mijn poort verander, moet ik de functie "aanpassen/uitschuiven" opnieuw bewerken om de nieuwe gemaakte lamellen te selecteren.
- Probleem met symmetrie:
Om het tweede blad te maken, heb ik een symmetrie gemaakt van de lichamen van het rechterblad. Het probleem is vergelijkbaar, wanneer ik het portaal vergroot, worden er nieuwe lichamen gemaakt in het rechterblad en moet ik de symmetriefunctie opnieuw bewerken om de nieuwe lichamen te selecteren.
Is er een manier om het zo te doen dat het maken automatisch wordt gedaan zonder dat de functies opnieuw hoeven te worden bewerkt?
Als het voor een onderdeel met meerdere lichamen is, zou je de herhaling van sporten in een schets kunnen maken en controleren, en vervolgens de extrusie kunnen afbakenen met een oppervlak.
Het is een stuk uit meerdere lichamen dat ik vervolgens in een assemblage plaats.
Ik heb geprobeerd het eerste blad te maken en het vervolgens in mijn assemblage te plaatsen en dan pas de symmetrie te doen (wat heel goed werkt). Maar het probleem met deze methode is dat wanneer ik de lijst met gelaste onderdelen maak, de elementen in duplicaat terechtkomen. Voorbeeld: Latje n°1 x1 Latje n°1 x1 Terwijl ik wil: Lamellen n°1 x2
Het probleem is dat mijn deel is gebouwd met mechanisch gelaste elementen. Als ik een schets maak die ik extrudeer, gebruik ik mijn database met al mijn profielen niet meer en zal de tabel met gelaste elementen niet conform zijn (althans dat denk ik...)
En maak een schets van de sectie die moet worden uitgebreid op het middelste vlak (projectie van de contour), extrudeer naar een oppervlak in beide richtingen en versmelt met het onderdeel, herhaal vervolgens deze extrusie.
Deze methode lijkt op het eerste gezicht te werken. Bedankt
Ik moet nog uitzoeken hoe ik de kenmerken van mijn basisprofielen kan opvragen (beschrijving, ...) zodat de tabel met gelaste onderdelen automatisch up-to-date is.
um Ik denk niet dat ik de aangepaste eigenschappen kan ophalen met deze methode, de extrusiefunctie is gebaseerd op een schets die geen functie kan hebben.
Als ik deze methode gebruik, zal ik bij elke verandering de eigenschappen van de gelaste onderdelen handmatig moeten wijzigen.
Ik merkte iets dat je kan helpen, als je de hoofdletters van de herhaling naar de originele deelmap verplaatst, en je varieert het aantal herhalingen tussen 2 en het aantal lichamen dat je in de map hebt verplaatst, blijven ze in die map. Hoe dan ook, kijk gehecht...
Ik geef een reeds gegeven methode, herhaal je lichamen zonder beperkingen en doe daarna een verwijdering van materialen (interieurschets van het frame).
Coyote zou te simpel zijn, het is zeker dat het afbakenen van lichamen met een oppervlak ideaal zou zijn. Maar elk lichaam dat door deze herhaling wordt toegevoegd, wordt niet in aanmerking genomen, anders zou het van toepassing moeten zijn op alle lichamen, inclusief de dwarsbalk van het frame. Als je je schets in het kader plaatst, maak je dan een spel om de lichamen te scheiden?
Coyote gaf je de beste manier om dingen voor mij te doen (en de enige die ik tot nu toe ken).
Het probleem komt voort uit het feit dat we op SW niet automatisch de lichamen kunnen selecteren die door een functie zijn gemaakt (met andere woorden, om bijvoorbeeld een herhaling van lichamen te doen door de bovenliggende functie van dit veld te selecteren).
Het idee is daarom om:
Creëer uw framestructuur in een schets
Maak een tweede schets voor een sport en zorg ervoor dat deze voldoende uit het frame steekt
Een profiel op de balk plaatsen
De lineaire herhaling doen
Maak een derde schets die bestaat uit slechts één lijn (spline, boog, maar geen gesloten omtrek)
Vergeet niet om bij het uitvoeren van de extrusie het vakje "Alle lichamen" aan te vinken in de groep "Toewijzingsgebied van de functie"
Profielen op het portaalframe plaatsen
Voor de symmetrie van dit alles, geen geluk, het is niet mogelijk.
2 oplossingen:
Teken alles in tweevoud in de schetsen (dynamische symmetrie om sneller te gaan) en volg dezelfde aanpak als voor een blad.
Maak een assemblage en symmetriseer het onderdeel. (Let op in de MEP, de hoeveelheden zijn voor een enkel blad)
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de eerste oplossing voor een poort of leuningen.
Inderdaad, ik ben het eens met Coyote, we zouden de balken voor het frame moeten maken en plannen of schetsen moeten gebruiken om ze af te bakenen, dat zou het eenvoudigst zijn. Aan de andere kant zie ik niet in waarom een symmetrie van de lichamen achteraf niet kan worden bereikt volgens een mediaanvlak.
@A. Leblanc: Ik ben misschien een beetje te snel gegaan door te zeggen dat het voor symmetrie niet mogelijk is.
Het kan worden gevoed, door middel van een code of handmatig telkens wanneer het aantal sporten wordt gewijzigd.
Zoals ik in mijn vorige post al zei, staat SW je niet toe om, voor een herhaling van velden (of symmetrie), de bovenliggende functie van de velden te selecteren. Daarom, hoe selecteer je de staven die niet zijn gemaakt, want om de symmetrie (van het lichaam) te maken, moet je de lichamen één voor één selecteren?
Als we een volledige symmetrie willen maken, hebben we geen keus, het is ofwel door een macro die de lichamen voor ons zal herstellen, ofwel door het geheel te tekenen.