Solidworks API Een tekening van een onderdeel openen

Hallo

Ik wil graag een tekening kunnen openen vanuit een kamer,
Ik ben er al in geslaagd om het tegenovergestelde te doen (Open een kamer vanuit een tekening), maar dat is niet wat ik wil.

Heb je een idee hoe je dat moet doen? Ik heb veel tijd gezocht op het forum en het net en ik hoef alleen maar te vinden hoe ik van "2D --> 3D" moet gaan en niet andersom.

En logischerwijs zou het te doen moeten zijn, als je vanuit de grafische versie van solidworks "Rechtsklik --> Tekening openen" kunt doen.

Bedankt
KVuilleumier.

1 like

Hallo

En door een macro te maken door te leren, wat is de gemaakte code?

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_record_pause_macro.htm

2 likes

Hallo 

Ik heb een sneltoets gemaakt om een tekening uit de kamer te openen.

1 like

Hallo

Als de tekening en het onderdeel dezelfde naam hebben, kunnen we dat doen:

Klik in  het onderdeelbestand, in de boomstructuur, helemaal bovenaan de onderdeelnaam met de rechtermuisknop en "Open het plan"; De tekening wordt geopend.

Daar ga je

6 likes

Hier is hoe ik het doe en het werkt geweldig ... Er zal gewoon een venster worden geopend om u te vertellen dat er een tekening bestaat en of u deze wilt openen

ouvrir_une_mise_en_plan_depuis_une_piece.docx
2 likes

Hallo

Ziezo, ik heb de 2 manieren geprobeerd (manu67 & alain. ERP). Opgemerkt moet worden dat ik niet in de modus "Vault" werk.

De manu67-manier komt overeen met de functie "Maak een tekening van het onderdeel/de assemblage"
Het nadeel van deze manier is dat SW niet altijd het gewenste bestand vindt. Er moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan. Het tekeningbestand moet dezelfde naam hebben als de 3D en u mag niet net daarvoor een ander bestand in een andere map hebben geopend of opgeslagen. Als dit het geval is, opent SW een dialoogvenster waarin u een nieuwe tekening kunt maken.

Op de manier van Alain. ERP is efficiënter. De functie "Open Drawing" controleert eerst of er een .slddrw-bestand met dezelfde naam is in de map waarin het 3D-bestand is opgeslagen. Als het het niet kan vinden, zal SW naar dat bestand zoeken in de map waar het voor het laatst is opgeslagen of geopend. En als het het nog steeds niet kan vinden, wordt een dialoogvenster geopend om het gewenste bestand te kiezen. Zodra deze keuze is gemaakt, staat de link tussen de 2 bestanden NIET vast . Als u deze handeling herhaalt, moet u dit dialoogvenster opnieuw doorlopen.

IN BEIDE GEVALLEN WERKT HET NIET ALS DE TEKENING NIET DEZELFDE NAAM HEEFT ALS HET 3D-BESTAND.

Ik wens je een goede dag op SW.

1 like

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is als je niet dezelfde naam hebt als het stuk. Dat is wat ze  met elkaar verbindt...

Anders kun je met de rechtermuisknop op het onderdeel klikken en bovenaan denk ik dat het het 3e pictogram "open tekening" is

1 like

Dank u voor uw antwoorden,
Ik dacht, ten onrechte, dat er een verband was tussen 2D en 3D. Ik wist niet dat solidworks een eenvoudige naam- en mapcontrole uitvoerde.

Dus ik heb gewoon gecontroleerd of een tekening dezelfde naam heeft als het onderdeel (wat voor 99,99% van onze onderdelen het geval is).

Dank u voor uw antwoorden!

Hallo

Ik bewerk dit onderwerp omdat ik hetzelfde wil doen.

Het is inderdaad onmogelijk om van een 3D "open de tekening" te maken als de 2 bestanden niet dezelfde naam hebben.

Er is echter wel degelijk een verband tussen 3D "naar" 2D. 

Open het 3D-deel in kwestie en doe "compositie om te gaan", u zult merken dat als u "Tekeningen opnemen" aanvinkt, het de bijbehorende 2D zal vinden, zelfs als ze niet dezelfde naam hebben en zelfs als de 2D niet open is!

Nee! Geen 3D-link => Europarlementariër.

De takeaway compositie scant de map en submappen en gaat op zoek naar waar jouw stuk gebruikt wordt...

Probeer een test te doen door je Europarlementariër naar een hoger niveau te verplaatsen, wanneer de samenstelling om mee te nemen de Europarlementariër niet meer vindt.

Aan de andere kant is er een MEP = 3D > link zodat u de map en submappen kunt scannen en vervolgens voor elke Europarlementariër zijn referenties kunt opsommen (zonder de Europarlementariër te openen) en naar uw bestand kunt zoeken.

Persoonlijk heb ik een code gemaakt (in vb.net en niet in vba) die mappen en submappen scant.

1 like