Solidworks - Profiel Bibliotheek. SLDLFP

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een bestaande mechanisch gelaste profielbibliotheek in solidworks-formaat (Lib Feat Part files). SLDLFP").

Ik heb er momenteel een, maar in dwg-formaat. Ik heb in de tutorials van Lynkoa geleerd hoe ik ze van zijn bestanden kan maken. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Zou iemand hebben gemaakt een onder SW (IPN, UPN, UPAF stralen ... Vierkante buis, rond recht...) ?

Zou het mogelijk zijn om het met de gemeenschap te delen?

Bij voorbaat hartelijk dank:D

Zie o.a. deze link

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/profils-contructions-soudee-configurables-tubes

Klik op de tutorialbalk op pagina 2

je vindt er een reeks profieltutorials gemaakt door een lid van Lynkoa @ flegendre

dat iedereen hier bedankt

@+-)) en goede tutorial

4 likes

Je hebt hier ook een reeks mechanische profielen

http://forum.solidagora.com/profil-mecano-soude-hea-heb-ipe-ipn-tube-carre-rond-uap-upe-upn-t86.html

Ik denk dat je je geluk moet vinden

Veel plezier met downloaden 

@+-))

4 likes

Dank je wel @gt22. Je bent gewoon geweldig!

1 like

Blij dat het bij je past :-))

@+-))

Ik heb een heel paneel van buizen, balken, enz. gegroepeerd in NF

daarna heb ik indien nodig ook aluminium profielen van Norcan (uren besteed aan het reconstrueren van DWG's)

anders kunt u in biblio 3D downloaden als u een geprivilegieerd account heeft

nf_a45.rar
7 likes

Voor degenen die de gelaste constructieprofielen downloaden van een tutorial, is een kleine opmerking en een opmerking welkom. Bedankt.

1 like

De pagina bekeken maar niet gedownload

1 like

Heel erg bedankt jongens! 

@SEPM. Gérald : Uw lijst is indrukwekkend, u moet veel tijd hebben besteed aan het samenstellen van dit alles! Moed die ik niet kreeg ^^ In ieder geval een grote dankjewel! Ik zal mijn lijst ook met die van jou aanvullen. 

@flegendre: Je tutorial is erg goed => beoordeeld en becommentarieerd!

@charly

De tijd die wordt besteed aan het samenstellen, is tijd die wordt bespaard om te tekenen.

En terwijl ik Frans, Amerikaans, aluminium voor chassis doe, was ik het beu om 2 dagen te besteden aan het associëren van stukjes buis met een familie van onderdelen. Dus stel je voor dat je een klein chassis, een groot chassis, een aluminium chassis maakt.... enz

Nu is een chassis een 3D-schets en 15 minuten (inclusief koffie) om de juiste maat en de juiste posities te hebben.

En je haalt je snelheden er op dezelfde manier uit.

Aan de andere kant, grote problemen met solidworks: als je meerdere chassis in een assemblage maakt, weet je niet hoe je de totale stroom naar voren moet brengen (cf een collega die balkons maakt)

3 likes

@Gerald

Een hele klus, zoals je zegt je moet in het begin tijd weten te verliezen om later "oneindig meer" te winnen.

1 like