SolidWorks Grens Baas/Basis

Hallo, ik werk aan een project op soliworks voor mijn baccalaureaat en ik heb ervoor gekozen om een rots te modelleren voor mijn training.

Dus ik heb de schets van onderaf gezien, die aan de rechterkant en die van voren, maar het is onmogelijk om de grensbaasfunctie uit te voeren.

En ik wil niet ^ de kleinste schets op de schaal van de anderen zetten.

Weet jij hoe je het moet doen?

rock.sldprt

Hallo

1e ding wat een grappig idee om te willen modelleren van een rots onder SW, het is niet gemaakt voor dat! Als je nieuw bent in SW, zou het eenvoudiger zijn om te beginnen met een bootromp, zelfs gedeeltelijk.

Voor jouw probleem zouden je schetsen elkaar al moeten raken, dit is helemaal niet het geval.

En met halve schetsen zou meer geschikt zijn.

Succes.

3 likes

Hallo @ GlaAd

Je moet beginnen met mechanische onderdelen, want als het je lukt om ze voor het baccalaureaat en vooral voor de rest van je studie te doen, zal het altijd nuttig voor je zijn (tenzij je een pro bent in filosofie).

Een grappig ding om bijvoorbeeld te doen om je handen vuil te maken

of deze

base.png
2 likes

Ja, maar je kunt bijna alles doen met SW en aangezien ik bezig ben met het modaliseren van een vuurtoren, zou ik er graag de rots op willen maken. En hoe doe je dat met "halve schetsen"?Résultat de recherche d'images pour "phare tourlitis"

Dus 2 oplossingen:

Of maak een basisbasis onder SW.

Of veel plezier met het maken op bijvoorbeeld blender (gratis) die meer geschikt is voor mooie vormen. Of vind zelfs kant-en-klare, maar minder glorie, maar niet per se een slechte zaak, want wat je in een mechanisch of ander ontwerp hebt om commerciële onderdelen te gebruiken in plaats van ze op je eigen manier te bestuderen en te maken, is een besparing van tijd en geld.

1 like

Wat is Scole Basic? Een verlengstuk? 

Is een eenvoudige naaf met geleidingscurve niet genoeg? door het maken van twee afsluitbare splineschetsen en een geleidingsspline 

(kijk naar Pj )

Ik heb een symmetrie gemaakt, maar je kunt hetzelfde doen aan de andere kant.

rocher_test.sldprt
1 like

Uh... Nee... Een kubus bijvoorbeeld of een cilinder met een rotstextuur, een basis ^^.

Maar nu ben ik bang dat je op een racefiets probeert te rijden voordat je hebt geleerd om op een fiets te passen, het is natuurlijk picturaal maar dat is het gevoel dat het me geeft.

Eenvoudig om mee te beginnen, martel je geest niet door te proberen een rots te maken met alle vervormingen van tijd, wind en oceanen.

Het belangrijkste in je ontwerp is de vuurtoren en niet de rots ;)

Zoals ze vaak zeggen, je kunt niet sneller gaan dan de muziek^^

3 likes

Hallo

Modelleer je rots met driehoekige facetten zodat het de plaats lokaliseert waar je vuurtoren is geplaatst, wat het echte object is.

En dan zijn gefacetteerde vormen in de mode, het ziet er een beetje geeky uit.

Vriendelijke groeten

PS: verschillende van mijn zeer deskundige en ervaren collega's doen relevante suggesties, maar als je onze aanbevelingen niet wilt opvolgen : dan denk ik niet dat het veel zin heeft om de discussie voort te zetten die hoort bij wat je denkt te kunnen doen.

Groucho Marx (niet te verwarren met Carl): Ik heb verschillende keren geprobeerd piano te spelen, maar ik denk dat het onmogelijk is om dit instrument te bespelen.

3 likes

Hallo 

Als je dit type gesteente op SW wilt modelleren

Het is een waanzinnige klus om het echt te maken

En het is niet met 3 schetsen dat je het doet

via een gladmakend met meerlaags dito kartonnen model

en vermenigvuldig de geleidingscurven die goed moeten worden beperkt met multiprofielen 

en een onafhankelijke schets door curves

bij voorkeur in oppervlakte

De reden voor het oppervlak is dat we iets verder gaan dan in volume op de vervormingen 

Na het maken van de uitsteeksels via andere modellering , direct of via een assemblage invoegen

Als je ons een zo realistisch mogelijk model geeft, werk aan je koplamp het zal de kers op de taart zijn

Veel succes dat je het al lang hebt

PS: vergeet niet op te nemen terwijl je bezig bent

en ik hoop dat je een goede pc hebt

@+:-)

3 likes

Dit is wat ik noem een eenvoudige versie voor de rots, de vuurtoren ook, maar je zult het veel beter doen, daar twijfel ik niet aan.

En dat in maximaal 20min zodat we ook veel beter kunnen.

6 likes