Solidworks: Hoe vouw ik een gesplitst onderdeel uit?

Hoi allemaal

Daar heb je het, ik stuit op een probleem dat eenvoudig lijkt, maar onmogelijk om een oplossing te vinden. Ik heb lang gezocht op de forums, voor het geval iemand hetzelfde probleem had als ik, maar natuurlijk niet...

Ik heb een stuk plaatwerk dat ik in twee delen moet splitsen. dus ik gebruik de functie "Split" op precies dezelfde manier als de SW-help (zie de volgende link: )

http://help.solidworks.com/2010/french/SolidWorks/whatsnew/AllContent/Tutorials/WN_2010/SheetMetal/wn_2010_t_splitting_the_part.html?id=d3247586db714487b1a3e8b1515c3bce#Pg0&ProductType=&ProductName=

Alles gaat goed, tot het moment van het uitvouwen van de lichamen, onmogelijk om de lichamen uit te vouwen, de "Unfold" -functie werkt helemaal niet meer. de SW-help vertelt ons om met de rechtermuisknop op het lichaam te klikken en vervolgens op "Uitvouwen", de functie is er niet.

Ik loop in cirkels rond en ik ben helemaal de weg kwijt. Ik heb hetzelfde onderdeel gereproduceerd als het SW-hulpmiddel om te zien of het niet van mijn onderdeel kwam (hoewel heel eenvoudig).

Ik heb absoluut de uitgevouwen toestanden van elk van de lichamen nodig om mijn lasersneden te kunnen maken.

Bij voorbaat dank voor de tijd die ik heb besteed aan het begrijpen van mijn probleem.

Vriendelijke groeten

Hallo 

In welke versie zit je en kun je je stuk plaatsen???

Je moet de configuraties gebruiken om daar te komen, één congig-assemblage behouden en twee andere maken met deel a en het andere deel b  en je zult de delete-body-functie moeten gebruiken zodat er slechts één plaatwerkbody per configuratie is.

Om een body te verwijderen ga je naar de Featuremanager en naar de lijst met gelaste onderdelen; je hebt 2x Item-lijst-van-gelaste-onderdelen, dan bewerk je en klik je met de rechtermuisknop op de functie, dan ga je het lichaam verwijderen/behouden en klik je erop

1 like

Na het bekijken van de links; Ik denk dat je om uit te vouwen niet naar de lijst met gelaste pijlers voor de uitgeklapte moet gaan, als dit het geval is, is het noramal omdat je om een uitgevouwen vraagt maar Solidworks weet niet welk deel je moet uitvouwen. 

deplie_liste_de_pieces_spudees.jpg
1 like

Bedankt Ac Cobre 427 voor je hulp.

Ik zie in je screenshot dat je precies dezelfde configuratie hebt als in de SW helpen met 2 uitgevouwen toestand, door een ander deel van mijn assemblage te openen... Verrassing, ik heb twee uitvouwtoestanden (één voor elk stuk) Hier zijn twee schermen, de onderdelen zijn niet hetzelfde, maar ik heb wel een probleem in een van de twee kamers.

Ik zit op de 2012-versie van SW, ik bevestig ook het onderdeel dat niet werkt.

test_part22.sldprt

Ik heb je Ac Cobra 427-oplossing getest met verschillende configuraties, het werkt inderdaad. Het is heel vreemd dat mijn andere onderdeel kan splijten terwijl ik de parameters van een plaatwerkonderdeel behoud. Ik bevestig ook het werkende deel zodat je het verschil kunt zien (naar mijn mening is dat hoe het onderdeel zou moeten zijn na de "Split"-functie).

Dus ik ga wat configuraties doen met jouw methode. 

Ik denk dat het onderwerp nog moet worden besproken omdat het niet in overeenstemming is met de hulp van SW.

Nogmaals hartelijk dank Ac Cobra 427 voor uw hulp.

tole_laterale_fraction_fonctionnelle.sldprt
1 like

Na een ochtend onderzoek om de verschillen tussen mijn twee stukken te vinden, heb ik eindelijk de reden voor mijn probleem gevonden. Een optie in de documenteigenschappen is niet ingeschakeld:

Hier is een scherm dat laat zien welke.

Nogmaals bedankt Cobra voor je oplossing, die meer manipulatie vereist, maar die ook heel goed werkt.

2017-10-25_11h56_24.png
1 like