SolidWorks. Onderdelen van een halffabrikaat in een tekening identificeren

Hallo.

Op mijn project identificeerde ik elk afzonderlijk onderdeel door een referentie, deze referentie voerde de eigenschappen van het onderdeel in onder de naam "PartNo".

Vervolgens heb ik op mijn tekening bubbels gemaakt die zijn ingesteld om de referentie weer te geven die ik in PartNo heb ingevoerd.

Mijn probleem is dat deze referentie alleen wordt weergegeven voor de onderdelen van de hoofdassemblage, maar niet voor de subassemblages.

Hallo

Voor uw cue-ballonnen moet u "Aangepaste eigenschap" > "Hier gevonden model" > "Onderdeel waaraan de annotatie is gekoppeld" selecteren en vervolgens uw PartNo-eigenschap kiezen.

Normaal gesproken zou dit het eigendom van het onderdeel moeten aantonen en niet het subassemblageproduct.

2021-04-10_08h58_01.png
1 like

Bedankt, maar het werkt niet, het toont niet de eigenschappen van het onderdeel, maar die van het subassemblage.

Ik kan de naam van het onderdeel niet krijgen in het vak "Selectie", ik heb de naam van de subassemblage.

Mijn probleem is dat mijn subassemblage wordt beschouwd als een onderdeel in mijn tekenweergave.
Ik ben er al in geslaagd om de eigenschappen van elk van de onderdelen op mijn andere projecten weer te geven, maar nu zit ik vast.

Ik heb echter het gevoel dat ik precies hetzelfde doe als gewoonlijk.

Tenzij u een mechanisch gelast onderdeel heeft, is er geen reden waarom uw subassemblage een onderdeel zou zijn. Je zou kunnen proberen om de pijl van je bubbel op je component te zetten (zonder de bubbel meteen te plaatsen) en vervolgens de parameters aan te passen zoals hierboven vermeld. Je zult al zien of het je op deze manier lukt om de eigenschap van je onderdeel te vinden en niet die van je subassemblage.